۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۵۸۶۶۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نماز جمعه طیفی از شعاع بیکران امامت و ولایت است

نماز جمعه طیفی از شعاع بیکران امامت و ولایت است
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نماز جمعه نهاد امامتی است، گفت: خطیب جمعه در جایگاه واعظ امت، نقشی در امتداد نقش امامت را در سطح متناسب با خود ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه، اظهار کرد: پنجم مردادماه سال ۵۸ بود که مردم تازه انقلاب کرده ایران طعم شیرین نماز جمعه را چشیدند.

وی افزود: اگرچه اقامه این نماز جمعه که به امامت آیت‌الله طالقانی برگزار شد، فقط در تهران بود، اما همه کسانی که آن خطبه‌ها و آن نماز را از قاب تلویزیون دیدند هم، شیرینی آن را چشیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: این‌گونه شد که نهال نماز جمعه انقلاب اسلامی، از زمین چمن دانشگاه تهران جوانه زد و بسان شجره طیبه‌ای شد که سایه‌اش همه جای کشور را فرا گرفت.

امام جمعه بجنورد در ادامه با بیان اینکه نهاد نماز جمعه نهاد امامتی است، اظهار کرد: این نماز، یک نماز جامع هفتگی است که به مثابه حج برشمرده می‌شود و خطیب جمعه و امامت جمعه در جایگاه واعظ امت، نقشی در امتداد نقش امامت را در سطح متناسب با خود ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: درواقع امامت با همه ابعاد آن یک چتر جامع و فراگیر برای هدایت ناس است و امامت جمعه طیفی از آن شعاع بیکران.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نماز جمعه یک نهاد روحانیتی است؛ یعنی امام جمعه قاعدتاً باید یک روحانی فاضل برخاسته از نهاد حوزه علمیه باشد.

وی افزود: سیره روحانیت شیعه نیز در طول تاریخ حضور در بین مردم و شرکت در غم و شادی و غمخواری و خدمت به خلق است، این سیره حسنه سلف صالح طبعاً در این جایگاه باید بروز و ظهور فراگیرتری داشته باشد و نماز جمعه مأمن همه اقشار جامعه شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات