۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۵۹۶۷۱
مدیر حوزه علمیه بوشهر:

هدررفت بودجه نتیجه قطعی موازی کاری در عرصه تبلیغ است

هدررفت بودجه نتیجه قطعی موازی کاری در عرصه تبلیغ است
حجت الاسلام خدری گفت: موازی کاری در عرصه تبلیغ به هدررفت بودجه می انجامد و نهادهایی که برای ایجاد انسجام در عرصه تبلیغ شکل گرفته اند باید به وظایف خود عمل کنند.

حجت الاسلام خدری مدیر حوزه علیه بوشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نبود انسجام و یکدستی لازم در عرصه تبلیغ، گفت: وجود نهادهای مختلف با برنامه های متفاوت تبلیغی وحدت رویه را از تبلیغ می گیرد و ما را به ورطه موازی کاری می کشاند.

مدیر حوزه علمیه بوشهر هدررفت بودجه را از آثار قطعی موازی کاری در عرصه تبلیغ برشمرد و افزود: در کنار هدررفت بودجه یکی دیگر از مضرات این موازی کاری سردرگمی مبلغان در مواجهه با سیاست های مختلف نهادها است که گاهی این سردرگمی به جامعه هدف تبلیغ هم منتقل می شود.

وی با تاکید بر لزوم یکپارچگی و وحدت رویه در رأس مجموعه تبلیغ بیان داشت: نهادهایی مانند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید به فلسفه وجودی خود توجه کنند؛ بدین معنی که نسبت به ایجاد یک سیستم یکپارچه با سیاست های همسان اقدام کنند و با تقسیم وظایف دربین نهادهای تبلیغی سامان جدید و بهتری به تبلیغ دینی بدهند.

حجت الاسلام خدری با اشاره به مسائل پیش روی تبلیغ اظهار داشت: عدم شناخت مخاطب و نیازهای او از دیگر عوارض مدیریت متکثر است، بنابراین نباید نهادهای تبلیغی فعالیت خود را در اعزام مبلغ خلاصه کنند و نسبت به آموزش مبلغان اقدام کنند، البته این آموزش باید همراه باشناخت مخاطب و متناسب با نیاز او باشد تا یک تبلیغ هدفمند را رقم بزند.

وی اثربخشی تبلیغ را درگرو آموزش های هدفمند دانست و افزود: تبلیغ ما کارآمدی لازم را ندارد چرا که برای همه اقشار و همه گروه های سنی برنامه منسجمی شکل نگرفته است و یکی از این گروه های سنی نوجوانان و جوانان هستند که تبلیغ در میان این گروه سنی از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است، بنابراین تربیت مبلغان متخصص در حوزه نوجوان و جوان ضروری به نظر می رسد.

حجت الاسلام خدری در پایان به کمبود بودجه به عنوان یکی از مشکلات اساسی تبلیغ اشاره کرد و گفت: متاسفانه در وضعیت کنونی کل کشور با مشکلات اقتصادی درگیر است اما به هرحال برای شکل گیری یک تبلیغ منسجم و موفق باید بودجه لازم دیده شود./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات