۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۵۹۶۹۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تشریح کرد؛

برنامه‌های محرم ۱۴۴۲ در استان مرکزی

برنامه‌های محرم ۱۴۴۲ در استان مرکزی
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مراسم عزاداری در این استان با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و نظارت و همکاری ادارات تبلیغات اسلامی و مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در مرکزی به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با حجت‌الاسلام محمد فراهانی کارشناس روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این اداره کل با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر ۱۴۴۲ هجری قمری اظهار داشت: دستورالعمل اجرای مراسم محرم به‌ویژه در دهه نخست از طرف سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری دفتر تبلیغات و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و سایر مراکز تهیه شده و با وزارت بهداشت نیز هماهنگی‌های اولیه انجام شده است.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌های متفاوت برای برگزاری مراسم‌های ایام محرم دارد به طوری که برای دهه نخست ماه محرم مراسم‌های فیزیکی در فضاهای باز از جمله پارک‌ها، خیابان‌ها و غیره با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: در مراسم‌های عزاداری باید فاصله فیزیکی افراد رعایت شود، اصل روضه‌خوانی تعطیل نیست و می‌تواند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود.

حجت‌الاسلام قربانپور تصریح کرد: امسال فضای محرم در بستر فضای مجازی در گروه‌ها و کانال‌های مجازی بیشتر پرداخته می‌شود به همین سبب بخشی از برنامه‌ها در بستر فضای مجازی انجام می‌شود.

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: امسال فضای روضه خانگی در مجالس و منازل از طریق ارتباطات تلویزیونی جلوه ویژه‌ای پیدا می‌کند، برنامه‌ریزی برگزاری مراسم‌های عزاداری در مساجد، حسینیه‌های بزرگ، نذورات مردمی و ساماندهی اطعام و اکرام نیز در دستورالعمل کار است که جزئیات پس از جمع‌بندی در ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌شود./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات