۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۶۵۹۷۴۱
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

کوتاه آمدن در برابر آمریکا معنای اعتدال نیست

کوتاه آمدن در برابر آمریکا معنای اعتدال نیست
رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه کوتاه آمدن در برابر آمریکا معنای اعتدال نیست، گفت: مجازات مسؤول متخلف مضاعف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، سه‌شنبه شب در مسجد جامع غدیر خم با موضوع «نقش بعثت و امامت در اصلاح سیستم مدیریت جامعه» به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مهم‌ترین فلسفه بعثت و امامت ایجاد نظام شایسته‌سالاری برای اداره انسان است.

وی افزود: بزرگ‌ترین تدبیر و راهبرد ذات ربوبی برای تکامل و سعادت دنیا و آخرت انسان همین مسأله بوده زیرا اگر سیستم مدیریت انسان اصلاح شود تمام مراحل زندگی او دچار تحول مثبت الهی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با طرح این پرسش که علل و عوامل دین‌گریزی و اخلاق گریزی مسؤولان و سیاست‌مداران چیست؟ پاسخ داد: علت اینکه بسیاری از زمامداران در دنیا و حتی در جمهوری اسلامی دچار لغزش و آسیب می‌شوند به خاطر آن است که سازه با بنا تناسب ندارد.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا ادامه داد: خداوند متعال برای حل این مشکل کسانی را تربیت کرد تا انسان‌ها را به‌واسطه آنان هدایت و از لغزش نجات دهد؛ بنابراین کسی که مسؤولیت دارد باید سه اصل را در نظر بگیرد نخست آن‌که صلاحیت این جایگاه را داشته باشد و دیگر اینکه از خودسازی غفلت نکند.

وی به سومین اصل اشاره و گفت: سومین اصل شامل رابطه بین حسن عمل و افزایش پاداش و سوء عمل با افزایش مجازات است؛ کسانی که در نظام الهی مسؤولیت می‌پذیرند چنانچه عملکرد صحیحی داشته باشند پاداش آنان مضاعف در غیر این صورت باید مجازات بیشتری بر آنان اعمال شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بابیان اینکه اعتدال بین حق و باطل غیرممکن است، عنوان کرد: آنان که با تصرف این واژه کوتاه آمدن در برابر آمریکا را مطرح می‌کنند افرادی نیستند که معنای اعتدال را بدانند مگر می‌شود به‌عنوان اعتدال دو قطب متفاوت را به هم نزدیک کرد.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با تأکید بر اینکه در نظام اسلامی رهبر پاسدار اصول و مبانی دینی است، اظهار داشت: حتی رییس جمهور و وزرا حق عدول از این مبانی و اصول را ندارند و احیاناً اگر رهبر نظام اسلامی از اصول و مبانی دینی عقب‌نشینی کند بیش از سایرین مجازات می‌شود برای همین است که امامین انقلاب هرگز از این مبانی کوتاه نمی‌آیند.

وی بابیان اینکه در عالم هستی خداوند تعیین‌کننده حق حاکمیت و قدرت در دستان مردم است، ابراز کرد: اگر مردم بر محور دین حرکت کنند قدرت به صاحبان اصلی یعنی اولیای الهی برمی‌گردد؛ حکومت طاغوت نتیجه آن است که مردم این حکومت را پذیرفته‌اند؛ بنابراین مردم در انتخاب مسؤولان و مدیران باید دقت کنند تا مبادا غیر متقین بر آنان حاکم شوند./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات