۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۵۹۶۸۸
آیت‌الله صدیقی:

پذیرش ولایت امام علی شرط ایمان است

پذیرش ولایت امام علی شرط ایمان است
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه غدیر کانون حفظ ارزش‌های انسانی است، گفت: پذیرش ولایت امام علی(ع) شرط ایمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروزظهر در جلسه درس اخلاق که با حضور طلاب این مدرسه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد جامع ازگل برگزار شد، گفت: امام علی(ع) آینه جمال و جلال الهی هستند.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) سرّ الله است، ادامه داد: خداوند متعال نام مبارک ایشان را علی انتخاب کرد، طبق صریح روایات؛ حب علی نظر به وجه الله است.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه خداوند متعال لقب امام علی(ع) را امیرمومنان نام نهاد، عنوان کرد: حضرت جبرئیل مأمور شد تا این لقب را به پیامبر اکرم(ص) اعلان کند و این نشان از عظمت و جایگاه حضرت دارد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه پذیرش ولایت امام علی(ع) شرط ایمان است، اظهار داشت: کسانی که ولایت ایشان را قبول ندارند نمی‌توانند نزد خداوند دلیل و حجتی بر این انکار داشته باشند.

وی با بیان اینکه نماز ستون دین و امام علی(ع) استوانه آن است، گفت: امام علی(ع) تنها یک انسان نیست بلکه ریشه انسانیت است و انسان‌های مؤمن با پذیرش ولایت ایشان قدم در وادی ایمان می‌گذارند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه امام علی(ع) امیر همه مؤمنان است، عنوان کرد: مؤمنان باوجود چنین امیری هرگز طعم شکست را نمی‌چشند چراکه قلوب آنان سرشار از ایمان و صداقت است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه غدیر حادثه نیست بلکه واقعه‌ای اختصاصی برای امیرمومنان علی(ع) است، گفت: دوزخ جایگاه محبان امام علی(ع) نیست؛ خداوند نعمتی بزرگ‌تر از نعمت ولایت به انسان‌ها عنایت نکرده است برای همین غدیر را عید الله‌اکبر می‌نامند.

وی با تأکید بر اینکه غدیر کانون حفظ ارزش‌های انسانی است، خاطرنشان کرد: از اعمال شایسته روز غدیر اطعام است که مؤمنان نباید آن را فراموش کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات