۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۵۹۷۸۷
رییس کل دادگستری خراسان جنوبی:

رسانه‌ها نماینده اصلی مردم برای پیگیری مطالبات هستند

رسانه‌ها نماینده اصلی مردم برای پیگیری مطالبات هستند
حجت‌الاسلام حمیدی با تأکید بر روحیه مطالبه گری رسانه‌ها، گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها نماینده اصلی مردم و افکار عمومی برای پیگیری مطالبات مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری خراسان جنوبی، امروز در مراسم تجلیل دادگستری خراسان جنوبی از خبرنگاران فعال به مناسبت 17 مرداد، روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید محمود صارمی، اظهار داشت: با افزایش روحیه مطالبه گری رسانه‌ها اعتماد مردم به آن‌ها بیشتر می‌شود.

وی افزود: اگر روحیه مطالبه گری در رسانه‌ها و خبرنگاران تضعیف شود و خبرنگاران مطالبه گری نداشته باشند این مطالبات مردمی به‌مانند آتش‌فشانی نیمه فعال عمل کرده و در فرصت‌هایی که دشمنان فراهم می‌کنند فوران کرده و به اعتراضات خیابانی تبدیل می‌شود.

حجت‌الاسلام حمیدی اضافه کرد: امروز دشمنان از هر فرصت و ابزاری استفاده می‌کنند تا کوچک‌ترین مطالبات به‌حق مردم را به آشوب و اعتراض تبدیل کنند که رسانه‌ها باید با پیگیری جدی مطالبات مردم اجازه عرض‌اندام به دشمنان و رسانه‌های خودفروخته خارجی ندهند.

وی ادامه داد: جذب و جلب اعتماد مردم از مهم‌ترین کارهای رسانه‌ها و خبرنگاران است که این مهم جز با تقویت روحیه مطالبه گری، پرهیز از ورود به مسائل جناحی و اقناع افکار عمومی میسر نمی‌شود.

حجت‌الاسلام حمیدی تصریح کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران به‌عنوان نماینده اصلی مردم و افکار عمومی برای پیگیری مطالبات مردمی باید با اخبار مستند ازآنچه که موجب سلب اعتماد مردم می‌شود پرهیز کنند و به شایعات دامن نزنند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید از ورود به مسائل جناحی و سیاسی و جانب‌داری از آن و همچنین بزرگنمایی مشکلات پرهیزکرده تا به این طریق از ایجاد یأس و ناامیدی مردم و سوءاستفاده دشمنان جلوگیری کنند.

 حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به رسالت مهم رسانه‌ها در قبال نظام جمهوری اسلامی، افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران به‌عنوان سربازان خط مقدم برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن باید به خطوط اصلی نظام اسلامی و انقلاب بپردازند و آن را در جامعه ترویج دهند.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی در انتها، اظهار داشت: با توجه به اینکه با مطالبه رسانه‌ها برخی از مسائل به نتیجه می‌رسد و مشکلات مردم حل می‌شود باید اعتماد به خبرنگاران و رسانه‌ها در جامعه تقویت شود تا آن‌ها بتوانند با اعتمادبه‌نفس بیشتری پیگیر مطالبات مردم باشند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات