۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۵۹۸۲۸

نسل قابیل؛ بررسی وهابیت و جنایات آل سعود در خاورمیانه

نسل قابیل؛ بررسی وهابیت و جنایات آل سعود در خاورمیانه
وهابیت یکی از فرق نسبتا نوپایی است که بیش از دو قرن عربستان و بعضی از کشورهای اسلامی را تحت تأثیر خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، سال ها در سرزمین حجاز، جاهلیت و شرک، حاکم بود و انسانیت در چنگال نابودی به سر می برد، آخرین پیام آور الهی، حضرت محمد(ص) با بشارت آسمانی طلوع کرد و آيين نجات بخش توحید اسلامی با شعار برادری، برابری و انسان دوستی، شبه جزیره حجاز را از خواب غفلت و نادانی بیدار کرد.

انسان های پاک سرشت و خداجو، دعوت عدالت خواهی، اخوت و محبت را دریافتند و به آن ایمان آوردند، اما قریش به مخالفت برخاستند ولى بالاخره رسول خدا در فتح مکه، آنان را از اسارت جاهلیت آزاد کرد.

دین اسلام، به جهت برخورداری از قانون هایی که توسط خالق انسان بیان شده و مبتنی بر حکمت، موعظه و جدال احسن است، انسان های پاک سرشت را به سوی خویش جذب می کند، اما در سال های اخیر، فرقه هایی مانند وهابیت در لوای اسلام و با چهره به ظاهر مسلمان، ظهور کردند که داعیه فهم درست دین را داشته و مسلمانان دیگر را که با دیدگاه آنان مخالف باشند، خارج از دین معرفی می کنند.

وهابیت یکی از فرق نسبتا نوپایی است که بیش از دو قرن عربستان و بعضی از کشورهای اسلامی را تحت تأثیر خود قرار داده است.

انتشارات شهید کاظمی، کتاب نسل قابیل، را که نوشته آقای جواد بامری است به چاپ رسانده است.

ساختار کتاب

کتاب نسل قابیل در چهار بخش نگاشته شده است:

بخش اول: در این بخش با عنوان مفاهیم و کلیات دو فصل تدارک شده است: مفاهیم و کلیات.

بخش دوم: وهابیت در عربستان عنوان این بخش از کتاب است که در چهارفصل نگارش یافته است. عناوین فصول این بخش عبارت است از: پیدایش وهابیت و گسترش آن در عربستان، تبارشناسی علمای وهابی عربستان، نقد و بررسی عقاید وهابیت، و تکفیر مسلمانان از دیدگاه وهابیت.

بخش سوم: در این بخش با عنوان عملکرد آل سعود در بوته نقد نیز در چهارفصل موضوعات: آل سعود؛ شجره ملعونه، نقش عربستان در قتل عام مسلمانان، یمن در آتش، و شیعیان عربستان در کام طوفان واکاوی شده است.

ویژگی های اثر

1. بررسی دقیق مسئله وهابیت؛

2. پرداختن به تاریخچه شکل گیری وهابیت؛

3. نقد و بررسی عقاید وهابیت؛

4. بررسی مسئله تکفیر از دیدگاه وهابیت؛

5. شناساندن آل سعود؛

6. بررسی مسئله یمن و نقش عربستان سعودی در کشتار مردم یمن.

برشی از کتاب

در صفحه 189 درباره منشأ و تاریخچه اختلافات ایران و عربستان این مطالب نگاشته شده است:

درآمد رقابت ایران و عربستان بعد از سقوط کامل سیاست دو ستونی نیکسون، رئیس جمهور سابق آمریکا، عامل تعیین کننده در سیاست خارجی عربستان بوده است. از سوی دیگر، سعودی به عنوان نظامی که خاستگاه وهابیت در منطقه است، است، موازنه قدرت بین ایران به عنوان محور مقاومت و کشورهای حامی اسرائیل از دیرباز وجود داشت و همراهی کلیت جهان عرب را نیز با خود دارا بود.

ایران همواره برای تنظیم روابط خود، بر برگه استکبار ستیزی و نیز مبارزه با اسرائیل در منطقه تاکید داشته است. جنگ در سوریه، یمن، عراق و بحرین از نقاط بحرانی است که با پروژه رقابت و منازعه ایران و عربستان، ارتباط مستقیم دارد. مسئله يمن و داعش در عراق و سوریه و ریاست جمهوری لبنان همگی در لیست عوامل تأثیرگذار بر سیاست خارجی ایران و عربستان است؛ مسائلی همچون کشتار شیعیان و حمله به عزاداری ها و پخش کلیپ های مذهبی علیه شیعه، همگی نشان از رقابت سیاسی بین ایران و سعودی در منطقه است.

انتشارات شهید کاظمی، کتاب «نسل قابیل» را در در قطع رقعی و 324 صفحه به چاپ رسانده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید این کتاب به انتشارات شهید کاظمی به آدرس: قم، بلوار معلم، مجتمع ناشران، واحد 131 تلفن: 37840844 025 مراجعه نمایند./826/ن602/ق

م/نسل قابیل؛ بررسی جنایات آل سعود در خاورمیانه

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
پررویی واقعا نعمت بزرگی است، که خداوند به همه نداده
0
0