۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۵۹۸۸۹
حجت الاسلام روحانی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

حربه‌های جریان تحریف برای ضربه به انقلاب/ کاخ سفید قبله‎‎ جریان تحریف است

حربه‌های جریان تحریف برای ضربه به انقلاب/ کاخ سفید قبله‎‎ جریان تحریف است
رییس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب با تشریح حربه‌های جریان تحریف برای ضربه زدن به انقلاب تأکید کرد که دشمن با وارونه جلوه دادن حقایق ملت‌ها را به بیراهه می‌کشاند.

حجت الاسلام سید حمید روحانی رییس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، یکی از ابزارهای دشمنان در طول تاریخ برای ضربه زدن به مبانی اسلامی را «تحریف» حقایق دانست و گفت: یکی از بزرگترین حربه های دشمنان اسلام، ملت ها و آزادگی در طول تاریخ تحریف بوده و دشمنان در راستای اهداف خود سعی می کردند حقایق را وارونه جلوه دهند.

دشمن با وارونه جلوه دادن حقایق ملت ها را به بیراهه می کشاند

وی با بیان اینکه دشمن با وارونه جلوه دادن حقیقت ها تلاش می کند راه حق را سد کرده و ملت ها را به بیراهه بکشاند، اظهار داشت: تحریف، منافع فزون خواهان، رانت خواران، ستمگران و سرمایه داران را تأمین می کند.

حجت الاسلام روحانی به جریان شناسی تفکر «تحریف» پرداخت و با اشاره به هدف این جریان در حال حاضر تأکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دو خط «مقاومت» و «سازش» در مقابل یکدیگر قرار گرفتند؛ پیروان اسلام ناب محمدی و مردان و زنان انقلابی در راه پیشبرد آرمان های انقلاب و پاسداری از اسلام راستین خط مقاومت را برگزیدند و توانستند بسیاری از خطرها و توطئه ها اعم از جنگ تحمیلی و ترورها و تحریم های اقتصادی را در هم بشکنند و انقلاب را حفظ کنند.

رییس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه خط سازش همواره بر خلاف جهت خط مقاومت در کشور عمل کرده است، عنوان کرد: عده ای در کشور ما قبله گاهشان کاخ سفید است و زبان آمریکا را در دهان دارند؛ این افراد در قالب اصلاح طلبان، تسلیم طلبانی هستند که همواره راه را برای سیاست های آمریکا هموار می سازند.

وی با تأکید بر اینکه پیروان خط سازش همواره درصدد عقب راندن خط مقاومت در کشور بوده و هستند، گفت: یکی از سیاست های خط سازش در مواجهه با خط مقاومت و آرمان های انقلاب «تحریف» و «آدرس غلط دادن» است؛ پیروان خط سازش از ابتدا برای به حاشیه راندن آرمان های انقلاب اسلامی تنها راه نجات کشور را سازش و تسلیم شدن در برابر غرب، برآورده سازی خواسته های ابرقدرت ها و عمل در راستای اهداف دنیای غرب معرفی کرده اند.

حجت الاسلام روحانی اضافه کرد: غرب زدگان و پیروان خط سازش اینگونه وانمود می کردند که اگر با آمریکا سازش کنیم ایران به گلستان و بهشت موعود تبدیل می شود و همه مشکلات اقتصادی، گرانی، مسکن و تورم حل خواهد شد، در حالی که در هیچ کشوری در دنیا سراغ نداریم که با آمریکا سازش کند و منفعتی عایدش شده باشد.

تسلیم شدن در برابر آمریکا به ذلت می انجامد

رییس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تسلیم شدن در برابر آمریکا به ذلت می انجامد، خاطرنشان کرد: همگان می دانند کشورهایی که در برابر آمریکا تسلیم شدند بر ذلتشان افزوده شد، بنابراین با سازش و کرنش در برابر غرب نمی توان مشکلات کشور را حل کرد.

وی با بیان اینکه تسلیم طلبان در چهل سال گذشته برای حل مشکلات کشور راهی جز «سازش با آمریکا» ارائه نکرده اند، دومین حربه جریان تحریف برای آدرس غلط دادن به مردم را «بزک کردن آمریکا» معرفی کرد و ابراز داشت: این جریان آمریکا را اهل «رعایت و تأمین حقوق بشر و توده های مردم» معرفی می کنند و می گویند این ترامپ است که با وحشی گری دست به طغیان زده، اما آمریکا اینگونه نیست، در حالی که سیاست های آمریکا چه با ترامپ و چه با غیر او تغییری نخواهد کرد.

حجت الاسلام روحانی تأکید کرد: جریان غربگرا با تحریف و بزک کردن چهره آمریکا می خواهد اینگونه جلوه دهد که عامل بدعهدی ها و تحریم های ظالمانه این کشور، ترامپ است تا از این طریق چهره آمریکا را تطهیر کند.

رییس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سومین حربه جریان تحریف برای عملیاتی کردن اهدافش «ترویج اسلام رحمانی» است، خاطرنشان کرد: غربگرایان با ترویج اسلام رحمانی و سازش محور، جنبه انقلابی گری، ایستادگی و مقاومت اسلام را تحریف می کنند؛ آقای رییس جمهور سال گذشته در حضور رهبر معظم انقلاب در روز عید سعید مبعث گفت «اسلام آمده است تا جنگ نباشد»، اما رهبری پس از سخنرانی وی در پاسخ به این سخن با استناد به چند آیه از قرآن کریم گفتند «اسلام دین جنگ است و نمی توان بدون جنگ حقوق ملت ها و حقوق انسانی را محقق کرد».

اسلام، سازش با طاغوتیان، گردن کشان و فزون خواهان را برنمی تابد

وی عنوان کرد: البته ما منکر توجه اسلام به صلح و سازش نیستیم، اما باید دانست که اسلام، سازش با طاغوتیان، گردن کشان و فزون خواهان را برنمی تابد؛ بر اساس مبانی دینی، هنگامی که امام زمان(عج) ظهور می کنند باید در برابر طاغوتیان و ظالمان بجنگند تا عدالت و صلح برقرار شود.

حجت الاسلام روحانی چهارمین روش جریان تحریف برای تخریب آرمان های انقلاب را «وارونه سازی» خواند و گفت: این جریان با ادعای خردورزی و عقل مداری راه تسلیم و سازش و کرنش در برابر دشمن را هموار می کنند؛ شاهد بودیم که این جریان با شعار خردورزی «برجام» را بر کشور تحمیل کرد که این موضوع لکه ننگ جبران ناپذیری را بر جبین دولت  نشاند.

رییس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دولت با بی تدبیری های خود ملت ایران را از لحاظ سیاسی، اقتصادی و حیثیتی سرشکسته کرد، عواقب «برجام» را بدتر از عواقب قراداد «ترکمانچای» دانست و بیان کرد: متأسفانه دولتمردان با ناکارآمدی های خود ملت ایران را در دنیا سرافکنده کردند؛ در جریان برجام شاهد بودیم که بی کفایتی دولتمردان سبب شد راکتورهای هسته ای ما زیر خروارها سنگ و سیمان دفن شود و افزون بر این دشمنان بتوانند جاسوسان خود را در قالب های مختلف در کشور مستقر کنند.

وی با بیان اینکه «ایجاد یأس و نا امیدی» پنجمین حربه جریان تحریف برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی است، گفت: پیروان خط تحریف سعی می کنند فضای مملکت را در آستانه فروپاشی جلوه دهند تا از روحیه سلحشوری، مقاومت، ایستادگی و سازش ناپذیری مردم کاسته شده و زمینه سازش با آمریکا را فراهم آورند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه دولت برای تأمین بودجه خود دلار را به 25 هزار تومان رساند و به گرانی و تورم دامن زد، تصریح کرد: امروز ترویج یأس و ناامیدی از اهداف دشمنان و تسلیم طلبان است؛ تسلیم طلبان همان کسانی هستند که با نام «اصلاح طلب» در عرصه های مختلف سیاسی حضور دارند و در زمین دشمن بازی می کنند.

«تضعیف خط ولایت» از حربه های جریان تحریف است

رییس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی به تبیین نقش جریان تحریف در ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی پرداخت و ششمین حربه جریان تحریف را «تضعیف خط ولایت» دانست و افزود: دشمن به خوبی نقش عظیم رهبری و ولایت در جهت حفظ استقلال و آرمان های ملت را می داند، از این رو این جایگاه را هدف گرفته است، زیرا هیچ انقلابی بدون رهبری به سرانجام و سرمنزل مقصود نمی رسد.

وی با بیان اینکه جریان تحریف به شدت مقابل اصل ولایت وفقیه ایستادگی می کند در حالی که بر اساس مبانی اسلامی، ولایت فقیه ضد دیکتاتوری است، عنوان کرد: در جریان انقلاب مصر مشاهده کردیم که این انقلاب به دلیل عدم وجود رهبر به دست خط سازش افتاد و سازشکاران نیز برای صهیونیست ها پیام برادری ارسال کردند؛ چوب برادریشان را هم خوردند و مصر به حمام خون تبدیل شد و انقلابش هم از بین رفت.

دولت خطوط قرمزی که رهبری برای مذاکره با آمریکا ترسیم کردند را زیر پا گذاشت

حجت الاسلام روحانی به مدیریت داهیانه رهبر معظم انقلاب در طول چند دهه گذشته و تدابیر حکیمانه ایشان برای مقابله با استکبار جهانی اشاره و بیان کرد: امروز بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از عدم توجه دولتمردان به منویات رهبر معظم انقلاب است؛ بارها مشاهده کرده ایم که دولت خطوط قرمزی که رهبری برای مذاکره با آمریکا ترسیم کردند را زیر پا گذاشت، اما ایشان برای حفظ استقلال و امنیت کشور و جلوگیری از فروپاشی شیرازه نظام مصلحت ها را در نظر می گیرند.

رییس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی اضافه کرد: در سیره امیرمؤمنان(ع) نیز مشاهده می کنیم که ایشان به مدت 25 سال دوران تحریف و انحراف برای حفظ اسلام و جلوگیری از نابودی آن سکوت پیشه کردند؛ امروز نیز رهبر معظم انقلاب در برابر سرکشی ها و نافرمانی ها مظلوم واقع شده اند، اما با این حال همواره از حقوق مردم دفاع کرده و اجازه نمی دهند دشمن بر این کشور سلطه پیدا کند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دشمنان ملت ایران را به چالش کشیده اند و با اشاره به اینکه اگر تدابیر رهبری وجود نداشت، تسلیم طلبان تا کنون کشور را تقدیم آمریکا کرده بودند، تأکید کرد: اگر رهبری نبودند سرنوشت انقلاب اسلامی به مراتب بدتر از سرنوشت انقلاب مصر می شد؛ امروز نقش ولی فقیه در مقابله با توطئه بیگانگان انکار ناپذیر است، چراکه ایشان هستند که اجازه نمی دهند دشمن به حریم اسلام و آرمان های انقلاب و ملت ایران تجاوز کند.

حجت الاسلام روحانی در پایان ابراز کرد: تسلیم طلبان همواره در مقابل تدابیر رهبری برای آمریکا فرش قرمز پهن می کنند و باید دانست این کار دلیلی جز خودباختگی در برابر غرب ندارد./841/ت300/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
درباره تحریف امام بیشتر مطلب بگذارید.
3
0
محمدزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
تسلیم طلبان را معرفی کنید.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
جریان تسلیم طلب و تحریف از صدر اسلام تا به امروز به دنبال تغییر آرمان‌ها بوده. ننگ بر غربگرایان و دشمنان دین.
3
0
مرحبا
Iran, Islamic Republic of
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
تحریف ولایت سبب ترویج تجمل گرایی و اشرافیت جامعه اسلامی است.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
خیلی خوبه که به این مسائل میپردازید
ان شاءالله در ادامه بتونیم تمام بهره رو ببریم؛ همانطور که از مطالب قبلی بهره بردیم .
2
0
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
دسته بندی های استاد روحانی زیبنده است.
از ایشان بیشتر مطلب تاریخی تحلیلی منعکس نمایید.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
باید بر سر مسؤولانی که به خط سازش، تحریف، فقر، فساد دامن زده‌اند، فریاد زد.
حمایت از آسید حمید روحانی
2
0
ناشناس
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
دیده بگشا ای به شهد مرگ نوشینت رضا
دیده بگشا بر عدم، ای مستی هستی فزا
دیده بگشا ای پس از سوءالقضا حسن القضا
دیده بگشا از کرم، رنجور دردستان، علی!
بحر مروارید غم، گنجور مردستان، علی!

دیده بگشا رنج انسان بین و سیل اشک و آه
کِبر پَستان بین و جام جهل و فرجام گناه
تیر و ترکش، خون و آتش، خشم سرکش، بیم چاه

دیده بگشا بر ستم؛ بر این فریبستان، علی!
شمع شب‌های دژم، ماه غریبستان، علی!

دیده بگشا! نقش انسان ماند با جامی تَهی
سوخت لاله، مُرد لیلی، خشک شد سَرو سَهی
زآ گهی مان جهل ماند و جهل ماند از آگهی
دیده بگشا ای صنم، ای ساقی مستان، علی!
تیره شد از بیش و کم آیینۀ هستان، علی!
ناشناس
Netherlands
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱
این خبر چه متن روان، تیترهای دقیق و حرفه ای داره.
احسنت به تنظیم کننده متن.درود بر بر و بچه های رسا
روزتان مبارک
1
0
حسین علیا
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
حضرت آیه اللّه سید حمید حسینی روحانی رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیستند ، بیست سال پیش بودند و الآن رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه ی انقلاب اسلامی هستند ، جای تعجّب است که در این مصاحبه بغلط رئیس مرکز اسناد نوشته اید . اصلاح بفرمائید . و الحمد لِلّه.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کاش از امثال سید حمید روحانی در تائید کاندیداهای ریاست جمهوری در شورای نگهبان استفاده میشد،مقصر روی کارآمدن امثال روحانی،شورای نگهبان هم است!
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
اسلام، سازش با طاغوتیان، گردن کشان و فزون خواهان را برنمی تابد
0
0