۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵
کد خبر: ۶۵۹۹۳۱
۱۷ مرداد؛

پاسداشت چشمان بینای جامعه

پاسداشت چشمان بینای جامعه
امید بخشی به جامعه رسالت خطیر خبرنگاران و مقابله با توطئه‌های دشمنان است، خبرنگار به عنوان چشم بینای جامعه باید با انجام وظیفه خود سد راه توطئه‌های دشمنان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، که در سال 1377 به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید.

به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نام گذاری کرد.

17 مرداد روز پاسداشت خون شهید صارمی، روز بصیرت و گرامیداشت حرمت قلم است، قلمی که شب و روز نمی شناسد و همواره می نگارد تا در کنار انجام رسالت خود حرف مردم را به گوش مسؤولان برساند تا شاید درد و رنجی را از جامعه کم کند.

قلم خبرنگار قلم آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است، قلمی که حرمت دارد، باید حرمت قلم حفظ شود و همواره در زمینه انعکاس واقعیت ها، امید بخشی به جامعه و برای ارتقای اخلاق و معنویت و رفع مشکلات مردم به نگارش در بیاید.

خبرنگار چشم بینا و گوش شنوای جامعه است، خبرنگاری رسالتی بس خطیر بوده که بر دوش اصحاب رسانه است، خبرنگاری باید بر مبنای علم و آگاهی باشد و افرادی که در این عرصه فعالیت می کنند به صورت حرفه ای اقدام کنند، رسالت خبرنگاری جایی برای خبرنگار نماها ندارد.

پاسداشت روز خبرنگار فرصتی را فراهم می آورد که زحمات این قشر زحمت کش در طول سال مرور شود و 17 مرداد یادآور رسالت خطیر خبرنگاری است، حرفه خبرنگاری شب و روز و تعطیلی نمی شناسد، خبرنگار در هر زمان و هر لحظه آماده انجام وظیفه و اطلاع رسانی است.

خبرنگاران در کنار مردم همواره روزهای تلخ و شیرین فراوانی را می گذارند و خود را از خانواده همین مردم می دانند، انعکاس اخبار شیرین برای خبرنگار خاطره انگیز و حوادث تلخ بر درد و رنج خبرنگار می افزاید.

خبرنگاران در دوران کرونایی بخشی از رسالت عظیم خود را به نمایش گذاشتند، به ناچار مجبور به انعکاس اخبار دردآور کرونا هستند، اخباری که سبب تضعیف روحیه جامعه می شود و در مقابل باید اطلاع رسانی کنند تا مردم به فکر سلامتی خود و هموطنانش باشند، اینجا رسالت آگاهی بخشی خبرنگاران را پر رنگ تر می کند.

خبرنگاران قشری فرهیخته، خستگی ناپذیر و کم توقع هستند، اما این ویژگی قانع بودن خبرنگار نباید سبب شود تا حرفه و سختی کار خبرنگار به فراموشی سپرده شود.

زحمات خبرنگاران نباید فقط در یک روز از سال مورد توجه قرار گیرد، بلکه این قشر زحمت کش به حمایت و توجه مسؤولان نیاز دارند، باید جایگاه خبرنگاری را با حمایت ارتقا بخشید و با فراهم ساختن زیرساخت های لازم برای انجام وظیفه این قشر قدردان زحمات آنان بود.

هر ساله درد و دل قشر خبرنگار بیشتر از سال های قبل است و اما دریغ از رسیدگی...

و اما 17 مرداد روز پاسداشت قلم است و بیاییم با گفتن درد و دل ها شیرینی این روز را به سمت  تلخی نبریم.

تسلط رسانه و خبرنگاران بر حرفه خویش، دارا بودن دانش، علم و مهارت، حفظ استقلال، انعکاس واقعیت ها، سرعت در عمل و دقت در انجام وظیفه از جمله ویژگی های یک خبرنگار و عواملی ضروری برای انجام رسالت خبرنگاری است.

امانتدار بودن رسالت دیگر خبرنگاران است، امید بخشی به جامعه رسالت خطیر خبرنگاران و مقابله با توطئه های دشمنان است، خبرنگار به عنوان چشم بینای جامعه باید با انجام وظیفه خود سد راه توطئه های دشمنان شود./9451/ی704/ف

ارسال نظرات