۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۵۹۹۵۵
آیت الله امامی کاشانی:

مسؤولان با تأسی به سیره امیرمؤمنان مشکلات اقتصادی را حل کنند

مسؤولان با تأسی به سیره امیرمؤمنان مشکلات اقتصادی را حل کنند
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه مسؤولان با تأسی به سیره امیرمؤمنان(ع) مشکلات اقتصادی را حل کنند، بر ضرورت صبر و استقامت ملت ایران در برابر دشمنان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه رادیویی در ساحت حضور با اشاره به آیه ابلاغ و با بیان اینکه رسالت پیامبر اکرم(ص) بدون غدیر خم بی فایده می شد، گفت: بدخواهان و منافقان همواره درصدد آن بودند که جانشینی و امامت امیرمؤمنان(ع) را زیر سؤال ببرند و بگویند پیامبر(ص) با انتخاب پسر عموی خود به عنوان جانشین، مسأله امامت و ولایت را شخصی کرده است.

وی با تشریح واقعه غدیر خم اظهار داشت: این که برخی برای «ولایت» معنای «دوستی» را برگزیده اند درست نیست، زیرا قرائن بسیاری همچون آیه شریفه «اکمال دین» در قرآن کریم و منابع تاریخی و روایی وجود دارد که «ولایت» به معنای جانشینی و مقتدا بودن است.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه امیرمؤمنان(ع) اسوه راه دین انسانیت هستند و ما باید راه ایشان را ادامه دهیم، تأکید کرد: امام علی(ع) در اوج قله انسانیت، یعنی تقوا، عدالت، پاکیزگی و صداقت قرار دارند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه مسؤولان با تأسی به سیره امیرمؤمنان(ع) مشکلات اقتصادی را حل کنند، مطرح کرد: احتکار، گران فروشی و فرصت طلبی مغایر با سیره امیرمؤمنان(ع) است، از این رو ما باید از این موارد دوری کنیم.

وی در ادامه با تقدیر و تشکر از ایثار و فداکاری کادر پزشکی و درمان در مبارزه و مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: امروز این ایثارها و فداکاری ها ظرفیت عظیمی را پیش روی جامعه قرار داده است که باید از آن در همه زمینه ها استفاده کنیم؛ ما باید در رفتار، کردار و گفتار خود از امیرمؤمنان(ع) پیروی داشته باشیم.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره پیام عید سعید غدیر و مؤلفه های انتظار فرج خاطرنشان کرد: توجه به توان داخل، اقتصاد مقاومتی، بی اعتنایی به تهدیدهای آمریکا و استکبار جهانی، پرهیز از عقب نشینی، توجه به علم و صنعت و ظرفیت های جوانان و اتحاد آحاد ملت از وظایف ما در عصر انتظار فرج است.

امام جمعه موقت تهران بر ضرورت صبر و استقامت ملت ایران در برابر دشمنان تأکید و عنوان کرد: مردم در این ایام و اوضاع خسته کننده ای که دشمنان فراهم کرده اند باید متحد بوده و با عمل در راستای نهضت کمک مؤمنامه و مواسات در برابر مشکلات صابر و شکیبا باشند./841/پ202/ق

ارسال نظرات