۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۶۵۹۹۳۷
آیت الله علوی گرگانی:

جایگاه مساجد حفظ شود/ مسؤولان باید جوانان را به مساجد جذب کنند

جایگاه مساجد حفظ شود/ مسؤولان باید جوانان را به مساجد جذب کنند
حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه همه حرکت های جهادی و جنگی صدر اسلام از مساجد شروع شد، گفت: مسؤولان جوانان را برای جذب شدن به مساجد تشویق کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عصر امروز در دیدار جمعی از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ضمن تبریک عید سعید غدیر با اشاره به روایات، این عید بزرگ را «عید الله الاکبر» خواند و گفت: مسأله غدیر در مبانی اسلام از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه در اسلام روزی بزرگ تر از روز عید غدیر خم وجود ندارد، اظهار داشت: مسأله ولایت علت مبقیه اسلام محسوب می شود، از این جهت دارای ارزش و اهمیت بسیار بالایی است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه به اهمیت و جایگاه مساجد در آینه آیات قرآن کریم و با تأکید بر اینکه جریان غدیر خم سبب ابقای دین پیامبر اکرم(ص) شد، اظهار داشت: مسجد جایگاه تبیین علت محدثه و مبقیه اسلام است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ضرورت «مسجد محوری» در امور مختلف را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: متأسفانه گاهی شاهد هستیم که موضوعاتی در مساجد مطرح می شود که سنخیتی با هویت این اماکن مقدس ندارد؛ مسجد خانه خداوند است و نباید در آن مسائلی مطرح شود که مردم در آن از یاد خداوند غافل شوند.

وی با بیان اینکه اموری باید در مسجد انجام شود که متناسب با شأن و جایگاه این اماکن مقدسه باشد، خاطرنشان کرد: گاهی مشاهده می شود که برخی افراد در مساجد به انجام اموری همچون ورزش می پردازند، در حالی که مسجد تنها برای عبادت باید مورد استفاده قرار گیرد؛ البته این بدان معنا نیست که محل هایی در کنار مساجد برای انجام اموری همچون ورزش و هنر در نظر گرفته نشود، بلکه سخن این است که مسجد باید جای عبادت باشد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اضافه کرد: حتی دفن عالمان و مجتهدان در مساجد نیز به اتفاق علما حرام است، زیرا بر اساس روایات مساجد تنها برای عبادت پروردگار ساخته می شوند و نباید از آنها استفاده دیگری صورت بگیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه همه حرکت های جهادی و جنگی صدر اسلام از مساجد شروع شد، مطرح کرد: مساجد نقطه مرکزی و کانون حرکت های بزرگ در اسلام بوده است، از این رو باید نقش این اماکن مقدسه را در تحولات جامعه پررنگ تر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان جوانان و نوجوانان را برای جذب شدن به مساجد مورد تشویق قرار دهند، تأکید کرد: جوانانی که برای رشد و ارتقای جایگاه مساجد زحمت می کشند از مصادیق آیه شریفه «انما یعمر مساجد الله من آمن بالله و الیوم الاخر» هستند./841/پ203/ق

ارسال نظرات