۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۵۹۸۳۰
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال مطرح کرد؛

ولایت باوری و امامت محوری مهمترین رکن فقه جعفری

ولایت باوری و امامت محوری مهمترین رکن فقه جعفری
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال ولایت باوری و امامت محوری را مهمترین رکن فقه جعفری دانست و گفت: صلابت ولی فقیه سبب شد که نقشه استکبار جهانی برای براندازی نظام خنثی شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ولایت را محور اصلی نظام و حکومت اسلامی دانست و گفت: ولایت مداری مردم سبب استحکام و استقلال حکومت اسلامی و نیز قرار گرفتن جامعه در مسیر صحیح اهداف رسالت است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان اینکه نظام سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجرایی جامعه اسلامی بر محور ولایت فقیه شکل گرفته است، گفت: اگر بعد از ارتحال نبی اکرم(ص) جامعه اسلامی بر محور ولایت که روز عید غدیر اعلام شد، قرار می گرفت، جامعه از انحراف در امان می ماند و به سوی رشد و پیشرفت حرکت می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال بیان کرد: بعد از ارتحال رسول گرامی اسلامی، حاکمیت معصوم از چرخه حکومت کنار گذاشته شد و با غصب خلافت امیرمؤمنان علی(ع)، جامعه اسلامی دچار انحطاط و عقبگرد شد.

وی ولایت باوری و امامت محوری را مهمترین رکن فقه جعفری دانست و افزود: زمانی که سقیفه ولایت معصوم را از رأس هرم حکومت اسلامی حذف کرد و آن را به افرادی که صلاحیت لازم را برای تحقق حاکمیت اسلامی نداشتند، سپرد، مردم و جامعه از ماهیت قرآن و حقیقت اسلامی، فاصله گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال، ولایت فقیه را سبب استحکام نظام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: استکبار جهانی اذعان دارد که آنچه سبب قدرت نظام اسلامی ایران است؛ وجود ولی فقیه و حاکمیت اسلام است.

 رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین ابراز داشت: اگر نقش سازنده ولایت فقیه وجود نداشت، جریان و حوادث های مختلف داخلی، منطقه ای و بین المللی کافی بود که انقلاب اسلامی را از بین ببرد؛ اما صلابت و قدرت امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب، نقشه دشمنان و استکبار جهانی را برای براندازی نظام و دگرگونی انقلاب خنثی کرده است.

وی با اشاره به ریزش ها و رویش ها در حکومت علوی و همچنین نظام اسلامی گفت: دنیا محل امتحان الهی است و در زمان پیامبر و بعد از ایشان و در حال حاضر و حتی بعد از ظهور ولی عصر(عج) تمام آحاد مردم، مورد امتحان و ابتلاء قرار خواهند گرفت و در این مسأله نیز شاهد ریزش های بسیاری هستیم و با این امتحان ها، ناخالصی­ ها و نیت های شوم افراد، معلوم خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال بیان کرد: فرهیختگان، حوزویان و دانشگاهیان جامعه در پستی و بلندی ها و حوادث گوناگون به وظیفه خود عمل کنند و همواره پشتیبان و حامی ولایت فقیه باشند./998/ت302/ق

ارسال نظرات