۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۵۹۹۷۰
تولیت مدرسه علمیه مروی:

پذیرش ولایت امیرمؤمنان از ویژگی های مهم حزب الله است

پذیرش ولایت امیرمؤمنان از ویژگی های مهم حزب الله است
آیت الله تحریری پذیرش ولایت امیرمومنان علی(ع) را از ویژگی های مهم حزب الله دانست و گفت: شیعه واقعی در برابر امیرمومنان علی(ع) و ائمه اطهار(ع) تسلیم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز در جلسه درس اخلاق هفتگی خود که با موضوع «مواعظ اخلاقی تربیتی امام صادق(ع) به عبدالله بن جندب» در مدرسه علمیه معیر به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید بزرگ غدیر گفت: امام صادق(ع) در معرفی شیعیان به اوصاف و اعمال فردی و اجتماعی آنان اشاره می کنند که جمع این دو در کمتر کسی دیده می شود.

وی محور تشیع را اقرار و اعتقاد به مقام شامخ امیرمومنان علی(ع) بیان کرد و ادامه داد: اساسی ترین مقام امام علی(ع) در جامعه اسلامی جایگاه امامت، ولایت و خلافت بعد از پیامبراکرم(ص) است، طبق صریح روایات؛ مسلمانان موظف هستند بعد از پذیرش حاکمیت اسلام و نبوت پیامبراکرم(ص)، ولایت امیرمومنان علی(ع) را تا قیامت به صورت مداوم از جانب خداوند بپذیرند.

آیت الله تحریری به واقعه غدیر اشاره و بیان کرد: واقعه غدیر علاوه بر جنبه تاریخی، جغرافیایی و روایی دارای جنبه اعتقادی نیز هست و این بیانگر اهمیت مساله غدیر است که نشان می دهد غدیر منحصر به زمان و گروه خاصی از مسلمانان نیست.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به اینکه خطبه غدیر دارای معارف توحیدی، تفسیری و ولایی است که در آن ابعاد شخصیتی امیرمومنان علی(ع) بیان می شود، اظهار داشت: متأسفانه این خطبه بسیار غریب افتاده و کمتر درخصوص زوایای مختلف آن صحبت شده است.

وی به فراز ابتدایی خطبه غدیر اشاره کرد و گفت: پیامبراکرم(ص) در ابتدای خطبه غدیر مباحث توحیدی که دارای معارف بلند است را مطرح می کنند و معرفی جانشینی امام علی(ع) را رسالت الهی بیان می فرمایند.

آیت الله تحریری ادامه داد: جایگاه ولایت و جانشینی امام علی(ع) به قدری رفیع است که سه مرتبه حضرت جبرئیل از جانب خداوند متعال بر پیامبراکرم(ص) نازل می شوند تا ایشان جانشینی امیرمومنان علی(ع) را به مسلمانان و همه نسل ها تا روز قیامت ابلاغ کنند.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به اینکه در خطبه غدیر برخی آیات ذکر می شود که درباره مخالفان و موافقان حضرت است، گفت: اگر کسی بخواهد در زمره حزب الله قرار بگیرد باید به ولایت امیرمومنان علی(ع) و اهل بیت(ع) اعتقاد داشته باشد.

وی درباره خصوصیات حزب الله و حزب شیطان، اظهار داشت: مؤمنان واقعی علاوه بر اعتقاد به ولایت امام علی(ع) و اهل بیت(ع) تسلیم امر ایشان نیز هستند اما حزب شیطان کسانی‌اند که حاکمیت غیر الهی را می پذیرند؛ بنابراین همه احزاب باید خود را با حزب الله تطبیق دهند و ایسم ها همه باطل هستند.

آیت الله تحریری ادامه داد: خداوند مسأله تولی و تبری را در قلب مؤمنان تثبیت کرده و آنان با همه وجود ولایت امام علی(ع) را پذیرفتند. پیامبراکرم(ص) در پایان خطبه می فرمایند: فضائل علی به قدری در قرآن زیاد است که نمی توان در یک مجلس بیان شود./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات