۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۶۵۹۹۷۶
نماینده مجلس:

خبرنگاران عدالت خواه در قله روایتگری جبهه حق هستند

خبرنگاران عدالت خواه در قله روایتگری جبهه حق هستند
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی خبرنگاری را به تیغ دو دمی تشبیه کرد که می‌تواند در خدمت حق و حقیقت یا استکبار و ضدارزش‌ها باشد.
علی اکبر علیزاده برمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، همزمان با ۱۷ مردادماه روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و شهدای والامقام اصحاب رسانه، اظهار داشت: در تاریخ اسلام و حوادث آن بار‌ها از راویان نام برده شده است، در عصر ما خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند که حقایق و وقایع را می‌نگارند و در گستره وسیع رسانه‌های امروز و فردا خبرنگاران صدیق چشم بینا و گوش شنوای ملت‌ها هستند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در تاریخ حوادثی را می‌شنویم که برایمان تعجب آور است، امام علی (ع) را در مسجد کوفه و محراب نماز به دست اشقی الاشقیا به شهادت رساندند، و عده‌ای می‌گفتند علی در مسجد چه می‌کرده؟ مگر علی نماز می‌خوانده است؟ و پس از واقعه کربلا امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) آنگونه حقایق کربلا را روایت کردند که اکنون پس از قرن ها، فرهنگ عاشورا چنان خورشیدی می‌درخشد.

وی با بیان اینکه امروز نیز در جهان دوگونه خبرنگار و رسانه داریم، خبرنگاران و رسانه‌های جبهه حق و حقیقت و خبرنگاران جبهه باطل و رسانه‌های ضدحق، خاطرنشان کرد: خبرنگاری در دنیای امروز درواقع تیغی دو دم است؛ یک لبه در خدمت اسلام و حقیقت و انسانیت و یک لبه در خدمت استکبار و استعمار و ضدارزش‌ها است.

وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران علم هدایت و دفاع از محرومان عالم را برافراشته و خبرنگارانی که قلم، بیان، دوربین و در یک کلام وجودشان در خدمت این راه و هدف مقدس است، در قله روایتگری جبهه حق هستند و تمامی حق پرستان و عدالت خواهان جهان به نوا و ندای آن‌ها لبیک می‌گویند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در حوزه رسانه‌های داخلی نیز در دهه‌های اخیر با مقولاتی همچون روزنامه‌های زنجیره‌ای و بزک کنندگان آمریکا مواجه بوده ایم و همواره تقابل بین راویان حق و باطل ادامه داد.

علیزاده در بخش پایانی این گفتگو با اظهار تأسف از عملی نشدن وعده‌های داده شده در همه سال‌های اخیر در باب رفع دغدغه‌های شغلی، بیمه‌ای و معیشتی خبرنگاران به عنوان قشری خدوم، تأثیرگذار و همیشه در صحنه، گفت: بنده و همکارانم در مجلس یازدهم همواره به دنبال احقاق حق هستیم و در این راستا نیز می‌کوشیم تا اقدامات مؤثری را انجام دهیم، از خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌خواهیم که گلوگاه‌ها و نقاط ضعف قانون در این زمینه را به نمایندگان خود در خانه ملت، به ویژه اعضای کمیسیون فرهنگی اطلاع دهند. /۹۷۷/ت310/ق
جواد رمضانیان
ارسال نظرات