۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۵۹۹۴۷
آیت الله شاهچراغی:

ایجاد وحدت در جامعه از مأموریت‌های اصلی خبرنگاران است

ایجاد وحدت در جامعه از مأموریت‌های اصلی خبرنگاران است
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه ایجاد وحدت در جامعه از مأموریت‌های اصلی خبرنگاران است، گفت: اصحاب رسانه در شرایط فعلی یارکمکی کادر درمان باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی در دیدار با اعضای شورای مرکزی انجمن خبرنگاران سمنان به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد روزخبرنگار، ضمن گرامیداشت این روز و شهدای اصحاب رسانه؛ صداقت و امانتداری در نشر و انتقال اخبار راه از بارزترین ویژگی‌های خبرنگار متعهد و اخلاق مدار عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین انتظارات ما و جامعه از خبرنگاران، دقت عمل و پرهیز از انتشار اخبار نادرست و غیرواقعی است.

امام جمعه سمنان، انتشار اخبار خلاف واقع و به دنبال آن انتشار تکذیبیه‌ها در مطبوعات و خبرگزاری‌ها را اتفاق نامبارکی دانست که سبب بی اعتمادی مردم نسبت به آن رسانه و اهالی خبر و اطلاع رسانی می‌شود و خاطرنشان کرد: همواره اخلاق انسانی، اسلامی و حرفه‌ای را در کار خود مدنظر قراردهید، فراموش نکنید انتشار خبر و تصویری که در آن با آبروی مردم بازی شود، در شرع مقدس اسلام حرام است.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان به خبرنگاران توصیه کرد، در عین حق طلبی و حق گویی از تولید و انتشار اخباری که به اختلافات در جامعه دامن می‌زند بپرهیزند و اضافه کرد: ایجاد وحدت در جامعه از مأموریت‌های اصلی خبرنگاران است، لذا اگر انتشار خبری به همدلی و اتحاد موجود در جامعه لطمه میزند باید از آن پرهیز کنند.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه مشکلات فراوان خبرنگاران شایسته این مجاهدان اهل قلم نیست، اظهارداشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در تمامی صحنه‌های تاریخ انقلاب از جنگ تا امروز و شرایط بد اقتصادی فعلی همواره یاری گر کشور و مسؤولان هستند و باید مسؤولان کشوری در سطح کلان و استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان برای رفع مشکلات این قشر خدوم تلاش بیشتری کنند.

امام جمعه سمنان همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که برای بخش‌های مختلف جامعه به وجود آورده، گفت: خبرنگاران به عنوان قشری تأثیرگذار در شرایط فعلی می‌توانند با انتشار اخبار و اطلاعات درست و مناسب، مردم را با دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از پیش آشنا کنند و این گونه یار کمکی کادر زحمت کش و فداکار درمانی باشند. /۹۷۷/پ210/ق
جواد رمضانیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
خبرگزاری ها از انتشار خبرهایی كه سبب تنش و التهاب در جامعه مي شود خودداري كنند.
0
0