۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۶۵۹۹۸۴
حجت الاسلام حسینی قمی:

شرط قبولی اعمال، پذیرش ولایت امیرمؤمنان است

شرط قبولی اعمال، پذیرش ولایت امیرمؤمنان است
استاد حوزه علمیه شرط قبولی اعمال را در پذیرش ولایت امام علی(ع) دانست و گفت: غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی حسینی قمی استاد حوزه علمیه، هم‌زمان با شب عید سعید غدیر در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام علی(ع) بسیار مظلوم بودند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کتب اهل سنت به مظلومیت حضرت اشاره‌شده است، ادامه داد: فضائل امیرمؤمنان علی(ع) بی‌شمار است به حدی که در کتب اهل سنت 120 فضیلت اختصاصی برای آن حضرت بیان‌شده است.

حجت الاسلام حسینی قمی با اشاره به اینکه آیات بسیاری از قرآن کریم در شأن امام علی(ع) نازل‌شده است، عنوان کرد: در طول تاریخ علمای بزرگی از اهل سنت و دیگر ادیان آسمانی در خصوص عظمت و جایگاه ایشان کتاب نوشتند.

استاد حوزه علمیه پذیرش اعمال نیک را درگرو داشتن اعتقاد صحیح دانست و گفت: انسان اگر اهل عبادت و اجتناب از گناه باشد اما به ولایت امام علی(ع) معتقد نباشد و نسبت به حضرت شناخت نداشته باشد این اعمال نیک سودی برای او نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه شیعه باید بر اعتقادات خود ثابت‌قدم باشد و به مقدسات دیگران اهانت نکند، اظهار داشت: انسان نمی‌توان هم طرف حق باشد و هم از باطل پیروی کند بنابراین اگر کسی ولایت امام علی(ع) را پذیرفت دیگر نمی‌تواند با دشمنان ایشان همراهی داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی قمی بابیان اینکه غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت است، عنوان کرد: خداوند در این روز با انتخاب حضرت به‌عنوان جانشین پیامبر اکرم(ص) کفار و دشمنان اسلام را ناامید کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در حجة الوداع پیام الهی را مبنی بر ابلاغ جانشینی امام علی(ع) را به انجام رساندند؛ در خطبه غدیر مقصود از ولی و مولا دوستی نیست بلکه به معنای امام و رهبر است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) هرگاه از شهر خارج می‌شدند و یا به جنگ می‌رفتند برای شهر و یا لشکر جانشین و فرمانده انتخاب می‌کردند پس این کلام که می‌گویند حضرت جانشینی برای خویش انتخاب نکردند بسیار غیرعقلانی است مگر می‌شود چنین پیامبری که در هر شرایطی برای مسلمانان معیار و اعلم مشخص می‌کردند برای امت و جامعه اسلامی معیار و جانشین مشخص نکرده باشند.

حجت الاسلام حسینی قمی در پایان گفت: واقعه غدیر و ولایت امام علی(ع) را می‌توان با مراجعه به کتب معتبر اهل سنت اثبات کرد بدون اینکه به کتاب شیعیان مراجعه شود./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات