۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۶۵۹۹۸۹
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تشریح کرد؛

رابطه جریان غدیر با مهدویت

رابطه جریان غدیر با مهدویت
استاد حوزه علمیه با تشریح رابطه جریان غدیر با مهدویت، گفت: مساله ظهور در امتداد جریان غدیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی استاد برجسته حوزه قم، در شب عید سعید غدیر در مسجدجامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اطعام روز غدیر میلیون ها ثواب دارد زیرا اثر این عمل تثبیت ولایت و نشات گرفته از اعتقاد است.

وی افزود: چون این اطعام نازل بر ولایت است اثر او‌ نیز مطابق ولایت محسوب می‌شود، حتی گفته شده در این روز به اندازه لبخند زدن هم که شده نسبت به دیگران به این نیت که آنان محبان امام علی (ع) هستند احسان داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه غدیر فصل اخیر علت تامه نبوت و بعثت پیامبراکرم(ص) است، عنوان کرد: اگر غدیر نبود دین و رسالت پیامبراکرم(ص) کامل نمی‌شد لذا همه زحمات حضرت با جریان غدیر تثبیت می‌شود.

استاد برجسته حوزه قم ادامه داد: روز غدیر دشمنان مأیوس شدند تا دیگر مسلمانان از آنان نترسد تا به واسطه تقوا از تفرقه اجتناب کنند.

وی افزود: غدیر نسبت به نبوت مصداق روح است به بدن؛ برای همین اگر غدیر نبود این بدن بی جان باقی می‌ماند. پیامبر اکرم(ص) برای بیان مساله غدیر زمینه سازی کردند زیرا می‌دانستند که با واقعه غدیر، نبوت تکمیل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی درباره رابطه جریان غدیر و مهدویت، گفت: جریان غدیر دیدن بود و پذیرفتن اما جریان ظهور ندیدن است و پذیرفتن؛ در غدیر ایمان به اندازه اقرار بود اما در جریان ظهور این ایمان افزایش پیدا می کند.

استاد برجسته حوزه قم ادامه داد: مردم آخرالزمان چون سطح ایمان‌شان افزایش پیدا می‌کند ندیده به حضرت ایمان می‌آورند برای همین کف ایمان از اقرار به توحید رسالت و امامت آغاز و تا جریان ظهور ادامه پیدا می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جریان ظهور امتداد غدیر و بعثت است زیرا آمادگی و قابلیت افراد افزایش یافته و چون آمادگی افزایش پیدا کرده به همین نسبت ظهور و فیض الهی بالاتر قرار گرفته است./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات