۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۶۰۰۰۰
استاد حوزه علمیه کردستان مطرح کرد؛

تداوم روحیه انقلابی؛ نیاز امروز و فردای حوزه های علمیه

تداوم روحیه انقلابی؛ نیاز امروز و فردای حوزه های علمیه
حجت الاسلام هدایتی با تاکید بر اینکه امام خامنه ای بر انقلابی ماندن حوزه ها تاکید دارند، گفت: تداوم روحیه انقلابی نیاز امروز و فردای حوزه های علمیه محسوب می شود.

حجت الاسلام وحید هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان بیان کرد: خداوند را باید شکرگزار باشیم که در بحث دیانت اجازه نداد که خللی در این مسیر روی دهد و با پشتوانه امامت و ولایت دین اسلام روند صعودی خود را همچنان ادامه می دهد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه ولایت فقیه نماد مترقی بودن دین اسلام به ویژه مذهب حقه شیعه می باشد، عنوان داشت: بعد از نبوت و امامت، بی شک این احتمال وجود داشت که زعامت دین مسیر خود را گم کند، اما ولایت فقیه مانع از این حادثه در جهان اسلام شد، از این رو مخالفان و منتقدان ولایت فقیه را باید دشمنان دین خدا و خوارج زمان دانست.

حجت الاسلام هدایتی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در این دنیای متلاطم و پر از آشوب و توطئه امروز هیچ چیزی به اندازه ولایت فقیه نمی تواند جامعه اسلامی را از گزند این آسیب ها نجات دهد، لذا نفی ولایت فقیه مساوی است با از بین رفتن دین در جامعه.

وی در ادامه با اشاره به لزوم معرفی و شناخت بیشتر فلسفه ولایت فقیه در بین نسل جوان و نوجوان، گفت: دشمن با استفاده از حیله ها و ترفندهای رسانه ای خود و به صورت خزنده و مزمن در تلاش برای تغییر ماهیت ولایت فقیه در اسلام است که برای اثبات این ادعا همین بس که رسانه های بسیاری علیه اسلام به ویژه ولایت فقیه در حال سم پاشی هستند.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه حوزه ها و مدارس علمیه بهترین سنگر برای دفاع از وجوب ولایت فقیه هستند، گفت: امروز نقش حوزه های علمیه در دفاع از داشته های دینی و ولایت فقیه به خوبی ثابت شده است، لذا اولین و مهمترین هدف جنگ نرم دشمنان، حوزه های علمیه و علما دین می باشد.

حجت الاسلام هدایتی با تاکید بر اینکه امام خامنه ای همواره بر انقلابی ماندن حوزه های علمیه تاکید دارند، اظهار داشت: تا زمانی که روحیه انقلابی گری و تحولگرایی در حوزه های علمیه وجود داشته باشد، هجمه های اعتقادی و ضددینی دشمن، به در بسته خواهد خورد، لذا تداوم روحیه انقلابی نیاز امروز و فردای حوزه های علمیه محسوب می شود.

وی گفت: از سوی دیگر به عینه شاهد تلاش هایی برای ایجاد پروژه نفوذ در حوزه های علمیه هستیم، از این رو طلاب باید به شدت مراقب جریان نفوذ باشند و خود را در مسیر جریان های سیاسی و حاشیه دار قرار ندهند.

این استاد حوزه علمیه در پایان سخنان خود گفت: طلاب و روحانیون باید از سیاست زدگی به شدت دوری کنند، البته این بدان معنا نیست که طلبه و روحانی نباید اهل سیاست باشد./1401/ت210/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
اقامه‌ی دین، یعنی اقامه همه ابعاد دین، اعم از احکام و اعتقادات و اخلاق نه فقط فقه و احکام.
0
0