۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۶۰۰۲۲
آیت‌الله خاتمی:

ظهور به ثمر نشستن کامل جریان غدیر است

ظهور به ثمر نشستن کامل جریان غدیر است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ظهور به ثمر نشستن کامل جریان غدیر است، گفت: اطعام روز غدیر از سنت های سفارش شده در عیدالله اکبر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، عصر امروز در مسجد جامع غدیرخم گفت: متدینین در خط مقدم رعایت های پروتکل های بهداشتی هستند زیرا دین آنان جدای از علم نیست.

وی افزود: امروز شیوع ویروس کرونا در مساجد و حرم مقدسه کمتر از تجمعاتی است که در عروسی ها و مراکز اقتصادی همچنین استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شکل می گیرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه حفظ نفس واجب است، عنوان کرد: کسی که می داند اگر ماسک نزند بیمار می‌شود و امکان دارد با همین بیماری از دنیا برود حفظ جان برایش واجب است؛ امروز وزارت بهداشت زدن ماسک را برای حفظ جان مردم لازم و ضروری می‌داند.

امام جمعه موقت تهران حفظ جان را یک امر عقلی دانست و اظهار داشت: دین، مردم را به حفظ سلامت توصیه می کند برای همین متدینین به رعایت اصول بهداشتی پایبندتر هستند.

وی گفت: در آستانه آغاز ماه محرم و صفر هستیم بر همین اساس رعایت پروتکل های بهداشتی در مجالس محرم براساس مصوبات ستاد ملی کرونا بر هر کسی واجب است.

آیت‌الله خاتمی غدیر را از اعیاد بزرگ اسلام بیان و عنوان کرد: هیچ روزی در طول سال به اندازه روز غدیر توصیه به شادی نشده زیرا غدیر روز آراستگی و شاد بودن است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: غدیر روز صدور شادی، تبریک گفتن به دیگران، دادن هدیه، فرستادن ذکر صلوات، اطعام دادن، برقراری آشتی بین دو برادر، زدن عطر، پوشیدن لباس های شاد و تمیز است.

وی با بیان اینکه غدیر یک جریان است، عنوان کرد: شادی در روز غدیر هدفمند است زیرا انسان با این شادی خود را به جریان غدیر وصل می‌کند و ظهور به ثمر نشستن کامل جریان غدیر است.

آیت‌الله خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: در این عصر کسی که راه امام علی(ع) را دنبال می کند رهبر معظم انقلاب است تسلط ایشان به مسائل روز دنیا همه سیاستمداران را به حیرت واداشته است زیرا معظم له تربیت شده دانشگاه امام صادق(ع) و اهل بیت(ع) هستند؛ ولی فقیه تنها به شیعیان اختصاص ندارد بلکه به همه مسلمانان تعلق دارد./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات