۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۶۰۰۶۳
استاد حوزه علمیه:

هیأت ها با رعایت پروتکل های بهداشتی عزاداری های محرم را برگزار کنند

هیأت ها با رعایت پروتکل های بهداشتی عزاداری های محرم را برگزار کنند
حجت الاسلام خورشیدی گفت: هیأت های مذهبی می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی عزاداری ها ماه محرم را برگزار کنند.

حجت الاسلام مرتضی خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و روشنایی بر تاریکی هستیم.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه محرم نقش بسیار مهمی در توسعه اسلام داشته و دارد، گفت: همین بس که امام راحل درباره محرم و صفر می فرمایند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، این کلام امام خوبی ها بدان معناست که خداوند متعال مقرر کرد که با قیام امام حسین (ع) و یارانش در این ماه اسلام ناب محمدی جانی دوباره بگیرد و زنگار روزگار از چهره آن زدوده شود.

حجت الاسلام خورشیدی ادامه داد: محرم امسال نسبت به سال های گذشته تفاوت های بسیاری دارد از یک سو شاهد بیماری کرونا و برخی از محدودیت ها در این زمینه هستیم و از سوی دیگر شاهد هجمه رسانه ای علیه این ماه توسط دشمنان اسلام و اهل بیت علیهم السلام هستیم.

این استاد حوزوی ادامه داد: دشمن با استفاده از انواع تبلیغات و جنگ رسانه ای تلاش بسیاری برای به حاشیه بردن عزاداری های این ماه، کم رنگ شدن شعائر اسلامی و... دارد، بنابراین همه ما به ویژه روحانیون و حوزویان باید نسبت به این موضوع بسیار هوشیار باشیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری عزاداری های این ماه هر سال برگزار می شود، بیان کرد: کسی نمی تواند منکر وضعیت ویژه امسال باشد، ولی با این وجود و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری عزاداری های محرم امسال منوط به تصمیم گیری های ستاد ملی مبارزه با کرونا می باشد.

حجت الاسلام خورشیدی تاکید کرد: سخنان رهبری در بحث برگزاری اقامه عزای حسینی نشان داد که اسلام توجه خاصی به حفظ سلامت جامعه و مومنین دارد و نیز کلام رهبری باعث شد که طبل توخالی رسانه ای دشمن سکوت پیشه کند.

وی با اشاره به اینکه باید هیات های مذهبی انسجام بیشتری نسبت به سال های گذشته داشته باشند، عنوان کرد: باید استان هایی همانند کرمانشاه که از هیات های عزاداری بسیاری برخوردار هستند، نسبت به اجماع و انسجام در ایام محرم اهتمام بورزند و این موضوع بارها در سخنان آیت الله علما؛ امام جمعه و نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه به مسؤولان هیات و تشکل ها مذهبی یادآوری شده است.

این استاد حوزوی بیان داشت: بی شک تعطیلی هیات های مذهبی در ایام محرم برای دل سوختگان اهل بیت علیهم السلام بسیار سخت است، لذا برای حفظ سلامت عزاداران حسینی همه ملزم به رعایت کردن پروتکل های بهداشتی در این ماه هستیم.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم که برخی از بی تفاوتی ها، زمینه ساز تعطیلی و به حاشیه رفتن هیات های مذهبی در کشور شود، گفت: همان طوری که دولت نسبت به تداوم فعالیت های اقتصادی در ایام کرونا تاکید فراوان دارد، بی شک هیات های مذهبی هم می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجتماعی این عزاداری ها را با کمترین ریسک ممکن برگزار کنند.

حجت الاسلام خورشیدی تاکید کرد: بنابراین باید امسال در عزاداری های محرم نشان دهیم که همچنان دلبسته اهل بیت علیهم السلام هستیم و نیز اینکه با رعایت پروتکل های بهداشتی به دشمنان و مخالفان و منتقدان برپایی این مراسم های مذهبی پیام خود را ابلاغ کنیم./1400/ت210/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
رسالت خبرنگاران در راستای رسالت انبیاء قرار دارد و این انتقال پیام‌های الهی به جامعه کار بسیار عظیم و بزرگی محسوب می‌شود.
0
0