۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۶۰۱۰۰
استاد حوزه علمیه کردستان مطرح کرد؛

نقش مهم حوزه علمیه و تشکل های فرهنگی در تقابل با فرهنگ منحط غرب

نقش مهم حوزه علمیه و تشکل های فرهنگی در تقابل با فرهنگ منحط غرب
استاد حوزه علمیه کردستان گفت: حوزه های علمیه و تشکل های فرهنگی و مذهبی نقش مهمی در زدودن فرهنگ منحط غربی از سطح جامعه اسلامی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام مسعود محمدی ظهر امروز با جمعی از فعالان فرهنگی و مسؤولان انجمن های مردم نهاد سنندج دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام محمدی در این دیدار اظهار داشت: یکی از امتیازات برای هر کشوری نیروی کار و جوان است.

این استاد حوزوی ادامه داد: توجه به جمعیت جامعه باید از اولویت های هر حکومت و دولتی باشد، زیرا تغییر پارامترهای این بخش می تواند تاثیرات خود را بر بسیاری از شئونات جامعه بگذارد.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از روند نزولی رشد جمعیت در کشور، افزود: متاسفانه در سال های اخیر برخی از زوجین تحت تاثیر تبلیغات رسانه ای و ماهواره ای دشمن قرار گرفته اند و در بحث فرزندآوری افکاری غربی و بیگانه دارند که این برای آینده کشور می تواند یک زنگ خطر باشد.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: البته برخی از مشکلات داخلی نیز مزید بر علت شده و خانواده ها را مجبور به تک فرزندی کرده است، لذا دولت به عنوان متولی مدیریت کشور باید زمینه های رفاه اجتماعی، کار فرهنگی و... در بحث تشویق زوجین به مساله فرزندآوری را مهیا سازد.

این استاد حوزوی اظهار داشت: بی شک اگر این روند نادرست در خانواده ها ادامه داشته باشد در آینده ای نه چندان دور، ایران تبدیل به یکی از کشورهای پیر جهان می شود که این بدان معناست که دیگر نیروی کاری نداریم و عملا تمامیت کشور به خطر می افتد.

وی با اشاره به اینکه مروجان زندگی تک فرزندی یا زندگی بدون فرزند، مبلغین فرهنگ غرب هستند، گفت: بی شک با پیر شدن جامعه، از یک سو روند توسعه یافتگی نه تنها کند می شود، بلکه این روند حالت عکس به خود می گیرد.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: همچنین پیر شدن جمعیت باعث ایجاد هزینه های مضاعف برای دولت و کشور در بحث سلامت و بهداشت می شود، لذا عملا بسط این فرهنگ در جامعه ایرانی ـ اسلامی، برنامه ای استعماری و از پیش تعیین شده است.

این استاد حوزه علمیه کردستان بیان داشت: از سوی دیگر اگر از نگاه اجتماعی و روان شناختی به این موضوع نگاه کنیم، زندگی در خانواده های تک فرزند یا بدون فرزند، یک زندگی یکنواخت می باشد که این خود یک ناهنجاری بزرگ است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: البته همه به نوعی در این امر مقصر هستیم و قصور داشته ایم، امروز باید تلاشی جهادی در محو فرهنگ غربی در خانواده ها داشته باشیم که در این بین حوزه های علمیه، تشکل های فرهنگی و مذهبی می توانند بسیار موثر باشند.

حجت الاسلام محمدی گفت: بنابراین باید با اصلاح فرهنگ حال حاضر عملا این جنگ پنهان دشمنان علیه کشور را خنثی کنیم و اجازه ندهیم که با دستان خودمان، در دام دسیسه های استعماری غربی ها و آمریکایی ها گرفتار شویم./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات