۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۶۶۰۱۰۵
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی در پیام تسلیت خود مطرح کرد؛

حجت الاسلام والمسلمین موسویان بر کاربردی سازی فتاوای فقهی در اقتصاد تمرکز داشت

حجت الاسلام والمسلمین موسویان بر کاربردی سازی فتاوای فقهی در اقتصاد تمرکز داشت
آیت الله مبلغی ضمن پیامی با تسلیت ارتحال حجت الاسلام والمسلمین موسویان، تواضع در منش، متانت و آرامش در بحث ها و نقدهای علمی از ویژگی های ایشان دانست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله احمد مبلغی عضو خبرگان رهبری طی پیامی ارتحال حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان را تسلیت گفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تسلیت درگذشت اندیشمند صاحب‌نام و فعال در حوزه اقتصاد اسلامی حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان، خاطرنشان کرد: تواضع در منش، تبسم همراه با متانت بر چهره، آرامش در بحث ها و نقدهای علمی، عرضه سخاوتمندانه و دلسوزانه اندیشه ها و دیدگاه های خود به حوزه و دانشگاه و نیز مراکز تصمیم گیری در نظام از ویژگی های مرحوم دکتر موسویان بود.

آیت الله مبلغی افزود: پرهیز از زیاده گویی و مجمل گویی، دوری گزینی از هیاهو در ارائه بحث ها و اندیشه ها، آگاهی از دیدگاهها و فتواهای اقتصادی فقیهان معاصر، آشنایی با نقطه نظرهای اقتصاددانان معاصر جهان اسلام، تمرکز بر کاربردی سازی اندیشه‌ها و فتاوای فقهی در حوزه اقتصاد، مطالعه متمرکز بر بانکداری اسلامی و رویکرد به راه حل یابی جهت تطبیق اندیشه‌های فقهی در حوزه اقتصاد، بخشی از ویژگی ها، صفات و خصایل این عالم فرزانه بود.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس یادآورشد: این عالم متقی حایز جایگاهی ارزشمند، و موقعیت و مقامی اثبات شده در سطح کشور و مجامع علمی دانشگاهی و حوزوی بود؛ با این حال باید اذعان کرد که مقام ثبوت ایشان از حیث علمیت و توان مندی پژوهشی و فکری بسی فراتر و جلوتر از مقام اثبات ایشان بود.


متن کامل پیام به شرح زیر است:

بر درگذشت اندیشمند صاحب‌نام و فعال در حوزه اقتصاد اسلامی جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر سید عباس موسوی قدس سره موجب ناراحتی و اندوه برای همه کسانی شد که با این چهره علمی و شخصیت اخلاقی آشنا هستند.

این عالم متقی حایز جایگاهی ارزشمند، و موقعیت و مقامی اثبات شده در سطح کشور و مجامع علمی دانشگاهی و حوزوی بود؛ با این حال باید اذعان کرد که مقام ثبوت ایشان از حیث علمیت و توان مندی پژوهشی و فکری بسی فراتر و جلوتر از مقام اثبات ایشان بود. تواضع در منش، تبسم همراه با متانت بر چهره، آرامش در بحث ها و نقدهای علمی، عرضه سخاوتمندانه و دلسوزانه اندیشه ها و دیدگاه های خود به حوزه و دانشگاه و نیز مراکز تصمیم گیری در نظام، پرهیز از زیاده گویی و مجمل گویی، دوری گزینی از هیاهو در ارائه بحث ها و اندیشه ها، آگاهی از دیدگاهها و فتواهای اقتصادی فقیهان معاصر، آشنایی با نقطه نظرهای اقتصاددانان معاصر جهان اسلام، تمرکز بر کاربردی سازی اندیشه‌ها و فتاوای فقهی در حوزه اقتصاد، مطالعه متمرکز بر بانکداری اسلامی و رویکرد به راه حل یابی جهت تطبیق اندیشه‌های فقهی در حوزه اقتصاد، بخش از ویژگی ها، صفات و خصایل این عالم فرزانه بود.

این اندیشمند راحل، در کنار اشتغالات علمی مهمی که در قم و تهران بر عهده داشت، در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی نیز عضو فقهی کمیته اقتصاد بود و با حضور خود در جلسات این کمیته نقشی مهمی را در بررسی و تهیه طرح بانکداری اسلامی ایفاء نمود. اینجانب این مصیبت را به مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید حوزه های علمیه، همه دوستداران این عزیز اندیشمند راحل و به ویژه به خانواده محترم و داغدیده آن مرحوم تسلیت عرض می کنم./1350/د102/ف

ارسال نظرات