۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۵۸۰۴۳
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

جهش حوزه علمیه در پاسخگویی به مسائل جدید

جهش حوزه علمیه در پاسخگویی به مسائل جدید
حجت الاسلام اسلامی فر با اشاره به پیشرفت فعالیت حوزه علمیه در پاسخگویی به مسائل مستحدثه و گفت: حوزه علمیه در تربیت متخصصان پاسخگو به نیازهای روز قدم‌های خوبی را برداشته است.

حجت الاسلام علی اسلامی فر، استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به گستردگی و پیشرفت علوم در رشته های مختلف، عنوان کرد: این گستردگی سبب ایجاد اقتضائات زیادی در علوم مختلف مانند اقتصاد، جامعه شناسی و پزشکی شده و مسائل مستحدثه زیادی را به وجود آورده است.

حجت الاسلام اسلامی فر افزود: مسائل جدید نیازمند پاسخ گویی از سوی حوزه‌های علمیه و اساتید است که خوشبختانه تلاش‌های خوبی در این خصوص در حال انجام است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فعالیت اساتید حوزه علمیه برای پاسخگویی به مسائل مستحدثه، گفت: به عنوان نمونه در سال گذشته اساتید تراز اول حوزه مانند آیت الله علیدوست و حجت الاسلام والمسلمین موسویان مسائل بورس را از لحاظ فقهی و موضوع شناسی بررسی کردند.

وی با بیان اینکه مسائل پزشکی برای اولین بار در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مورد بررسی فقهی قرار گرفت، اظهار داشت: در حال حاضر مسائل مربوط به کرونا و حواشی آن مانند وظیفه دولت‌ها در مقابله با کرونا به صورت مجازی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در حال بررسی است.

حجت الاسلام اسلامی فر به فعالیت‌های مؤسسه فقه و علوم اسلامی تحت اشراف مقام معظم رهبری در رشته‌های فقه و جزا، فقه و اقتصاد و فقه و تربیت اشاره کرد و افزود: فعالیت مؤسسات فقهی نشان از آن دارد حوزه علمیه در تربیت متخصصان پاسخگو به نیازهای روز قدم‌های خوبی را برداشته است.

وی فعالیت حوزه علمیه در پاسخگویی به مسائل مستحدثه را دارای جهش دانست و افزود: در سال های اخیر در موضوعاتی مانند بانکداری، بورس، رحم اجاره‌ای و ... مباحث رو به جلویی از طرف اساتید حوزه علمیه مطرح شده که نشان از اهمیت این مباحث برای حوزه علمیه دارد./1350/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
در حوزه معارف و مبانی دینی دستگاهی سازگار از مفاهیم نداریم
0
0