۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۶۰۱۴۳
هشدار حماس؛

هدف دشمنان، طرد جریان مقاومت از جامعه لبنان است

هدف دشمنان، طرد جریان مقاومت از جامعه لبنان است
یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین هشدار داد که دشمنان لبنان تلاش دارند که محور مقاومت را دراین کشور تضعیف سپس طرد کنند.
به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، «اسماعیل رضوان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به انفجار بندر بیروت، درباره مداخلات خارجی هشدار داد.
رضوان تأکید کرد، آنچه در لبنان رخ داد، مصیبتی بزرگ است، ولی باید مقابل تلاش‌های توسعه‌طلبانه و مداخلات خارجی هشیار بود که از طریق کمک‌های بین‌المللی صورت می‌گیرد.
خبرگزاری «صفا» به نقل از این مسئول حماس گزارش داد: «ما در رنج و درد و سرنوشت، با لبنان مشترک هستیم. [دشمنان] می‌خواهند که لبنان بار دیگر گرفتار فقر، مشکلات و اختلافات داخلی شود».
وی ضمن هشدار درباره درخواست برخی برای «قیمومیت فرانسه بر لبنان»، تصریح کرد: «هدف از این مداخلات، تحریک ضد [جریان] مقاومت و طرد آن از جامعه لبنان است».
رضوان از مردم لبنان خواست که از این فرصت‌طلبان فرصت را بگیرند و «اتحاد ملی و سلاح مقاومت را حفظ کنند».
این مسئول حماس با بیان اینکه «ما در کنار دولت، ملت و مقاومت لبنان قرار داریم»، خاطر نشان کرد: «تمامی امکانات اندک ملت خود را در اختیار آنان قرار می‌دهیم تا لبنان از این مشکل عبور کند».
وی با اشاره به اینکه راه برون‌رفت لبنان از این فاجعه، حفظ وحدت ملی است، گفت که «ملت ما هر گونه درخواست برای قیمومیت فرانسه [بر لبنان] را رد می‌کند».
رضون ضمن درخواست کمک مادی از کشورهای عربی برای بازسازی بندر بیروت، تأکید کرد، جامعه بین‌الملل باید محاصره ظالمانه علیه لبنان را لغو و ماخلات خارجی را متوقف کند و اجازه دهد که این کشور، به دور از قیمومیت، آزادانه زندگی کند.
بندر بیروت چهارم اوت (چهاردهم مردادماه) شاهد انفجار سهمگین بود. این انفجار بیش از صدوپنجاه کشته و هزاران کشته و دهها مفقود بر جا گذاشت. علت انفجار وجود مقادیر زیادی آمونیوم نیترات اعلام شده و کمیته تحقیقی مرتبط با دولت لبنان در حال بررسی این موضوع است. 
ارسال نظرات