۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۶۰۳۰۶

دوچرخه سواری مختلط؛ طرحی برای شکستن شأن بانوان ورزشکار

دوچرخه سواری مختلط؛ طرحی برای شکستن شأن بانوان ورزشکار
معاون اجتماعی ستاد امر به معروف کاشان گفت: برخی تابوشکن در شهرستان کاشان با ورزش مختلط دوچرخه سواری، شأن و جایگاه بانوان ورزشکار را تنزل داده اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، روح الله صنعتکار پیش از ظهر امروز در نهمین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشان که با عنوان «توسعه و بهینه سازی حریم ورزش بانوان» در اداره ورزش و جوانان کاشان برگزار شد، گفت: مکان‌های ورزشی بانوان باید بهینه، استاندارد و توسعه یابد تا دسترسی بانوان به آن سهل و آسان و ایمن باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی تابو شکن در شهرستان کاشان با ورزش مختلط دوچرخه سواری، شأن و جایگاه بانوان ورزشکار را تنزل داده اند، ابراز امیداواری کرد اداره ورزش و جوانان با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی به ساماندهی فضا‌های ورزشی و سهل الوصول بودن این فضا‌ها اهتمام داشته تا حفظ حریم بانوان ورزشکار رعایت شود.

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کاشان تأکید کرد: اداره ورزش و جوانان کاشان با تبلیغات گسترده و برگزاری مسابقات در دو پارک ویژه بانوان کاشان به توسعه این مراکز تفریحی کمک کند تا فضای انتقادی شهر به دلیل تردد بانوان دوچرخه سوار آرام شود.

صنعتکار ورزش تحت تدابیر عمومی را از معروفات جامعه دانست و گفت: هرفعالیتی با پیوست فرهنگی می‌تواند تاثیر گذار باشد.

وی با تأکید بر انجام فعالیت‌های ورزشی بدون منکر، از مسؤولان مربوطه درخواست کرد با آماده کردن زیرساخت‌های ورزش بانوان در کاشان از آسیب‌های منکر جلوگیری شود.

محمد جواد سلامیان زاده رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان نیز تعداد دوچرخه سواران سازماندهی شده دارای کارت بیمه ورزشی تحت پوشش هیات دوچرخه سواری کاشان را حدود ۵۰ دوچرخه سوار اعلام کرد و گفت: این تعداد دوچرخه سوار برای عزیمت به سالن استاندار چند هزار نفری بام شهر کاشان به جای استفاده از دوچرخه‌، از اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی کاشان استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲ سمن ورزشی و ۱۴ سازمان مردم نهاد در حوزه ورزش، کار نظارتی را دشوار کرده است افزود: وجود ۴ سالن ورزشی با ۱۸ هزار ورزشکار سازمان یافته مشکلاتی را در این حوزه ایجاد می‌کند که امید است با همکاری ستاد امر به معروف نقش موثری برای نظارت و بررسی این حوزه وجود داشته باشد.

حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه علمیه کاشان نیز گفت: عدم شناخت روحیه جوانان و تعاریف مختلفی از این قشر، سبب ایجاد آسیب به آن‌ها می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با حضور جوانان به خواسته‌های برحق آنان بیشتر توجه شود تا از منکرات جامعه کاسته شود./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات