۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۶۰۳۱۳
معاون پژوهش مدرسه علمیه بیجار مطرح کرد؛

ضرورت آشنایی طلاب با فضای مجازی و سواد رسانه ای

ضرورت آشنایی طلاب با فضای مجازی و سواد رسانه ای
معاون پژوهش مدرسه علمیه بیجار گفت: یکی از دغدغه های اساتید حوزوی، آشنایی هرچه بیشتر طلاب با فضای مجازی و سواد رسانه ای است.

حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، بیان کرد: با انتشار ویروس کرونا در سطح جامعه و اعلام وزارت بهداشت عملا بخش های مهمی از جامعه به تعطیلی کشیده شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه بیجار گفت: یکی از بخش هایی که در این چندین ماه به شدت تحت تاثیر کرونا قرار گرفت، بخش آموزش است.

این استاد حوزوی ادامه داد: طبیعتا مدارس علمیه نیز از این وضعیت مستثنی نبودند و با تعطیلی مراکز آموزشی کشور شاهد تعطیلی مدارس علمیه نیز در سراسر کشور بودیم که این امر سبب شد در بحث آموزش دچار عقب افتادگی هایی شویم.

حجت الاسلام معصوم خانی بیان کرد: با این وجود برخی از حوزه ها و مدارس علمیه ادامه آموزش ها را در فضای مجازی ادامه دادند که علیرغم موثر بودن این کار، باید اذعان کرد که بسترهای لازم در فضای مجازی برای این طرح هنوز در کشور ایجاد نشده است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه بیجار گفت: باید گفت که کرونا خود به تلگنری تبدیل شد تا به دنبال بسترسازی های لازم در فضای مجازی باشیم، زیرا تکرار این چنین وضعیت هایی در کشور امری اجتناب ناپذیر است.

این استاد حوزوی ادامه داد: بنابراین باید گفت که هنوز بسترهای فضای مجازی در کشور آنچنان که باید و شاید از استحکام برخوردار نیست و اگر بتوانیم که این بسترها را به معنای علمی و عملی تعریف کنیم، بی شک در زمان وقوع چنین وضعیت هایی می توانیم در مباحثی همانند آموزش کمتر آسیب ببینیم.

حجت الاسلام معصوم خانی ادامه داد: البته از زمان شیوع کرونا و تعطیلی مدارس علمیه برخی از اساتید مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار کار تدریس و آموزش را به فضای مجازی کشاندند که این کار بسیار سودمند بود اما با وجود اینکه بسترهای آموزش در فضای مجازی در کشور هنوز در معیارهای جهانی قرار ندارد، شاهد نوساناتی در این بخش بودیم.

معاون پژوهش مدرسه علمیه بیجار گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی مراکز آموزشی و عالی کشور قرار داریم و از سوی دیگر وضعیت کرونا در آینده همچنان مبهم است، لذا لاجرم نیازمند بسترهای فضای مجازی خواهیم بود.

این استاد حوزوی تاکید کرد: یکی دیگر از دغدغه های اساتید حوزوی، آشنایی هرچه بیشتر طلاب با فضای مجازی و سواد رسانه ای است. طلاب باید در کنار فراگیری علوم دینی و شرعی در مدارس، در حوزه مجازی نیز ورود کنند.

حجت الاسلام معصوم خانی گفت: فضای مجازی یک فرصت استثنایی برای انتشار مفاهیم دینی و اسلامی به اقصی نقاط جهان است، لذا طلاب و فعالان دینی و فرهنگی نباید این مهم را فراموش کنند./1401/ت310/ب1

ارسال نظرات