۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۶۰۳۵۳
استاد حوزه علمیه:

حرکت در مسیر ولایت راه برون رفت از مشکلات است

حرکت در مسیر ولایت راه برون رفت از مشکلات است
سیرجانی بیانات رهبری را فصل الخطاب برای جامعه بیان کرد و گفت: اگر ما جهت و حرکت مان با ولی جامعه باشد از مشکلاتی که برای کشور به وجود می آید خارج خواهیم شد.

اشاره: امروز کشور همیشه سرافزار ایران با چالش های مختلف روبرو است که برخی از این چالش ها مانند شیوع ویروس کرونا و فلج شدن اقتصاد خانواده ها در بین همه کشورها رواج داشته است و برخی دیگر مانند تحریم های ناجوانمردانه از جمله مشکلاتی است که کشور ما به خاطر حفظ آرمان های خود و زیر سلطه کدخدا نرفتن با آن روبرو است.

مردم مسلمان ایران در شرایط امروز به دلیل روبرو بودن با ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) و شیوع ویروس کرونا به دنبال راه حل های مختلف برای برگزاری باشکوه این ایام بوده و در این مسیر با گمانه زنی و چالش های مختلف روبرو هستند. همچنین در شرایط سخت اقتصادی امروز رسانه ها و ایادی دشمن تلاش برای تضعیف روحیه مردم داشته و برخی با وجود بدعهدی آشکار آمریکا و مزدورانش هنوز چشم امید به غرب دارند.

بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همیشه و در همه شرایط راه گشا بوده و در بحران ها با تدبیر ایشان نقشه های دشمن را نقش برآب کرده و مردم را هشیار ساخته اند، در عید قربان نیز ایشان بیاناتی در مورد مشکلات پیش رو و نقشه های دشمن برای تضعیف مردم و کشور پرداختند و با توجه به این که رهنمودهای رهبری به عنوان چراغ راه در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد باید مورد تحلیل و بررسی برای برون رفت از مشکلات قرار گیرد.

در این راستا طاهره سیرجانی، استاد مکتب نرجس(س) و از هادیان سیاسی با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به گفت‌وگو پرداخته که در ادامه تقدیم خوانندگان می شود.

رسا- با توجه به این که مقام معظم رهبری معیار برگزاری عزاداری ماه محرم امسال را با نظر کارشناسان و ستاد ملی کرونا دانستند؛ چالش های پیش روی هیئت ها در محرم را چطور ارزیابی می کنید؟(این درحالی است که برخی معتقدند مجالس عزاداری امام حسین(ع) بیمه اند؛ حضرتعالی نظرتان در این موارد چیست؟

بنظرم رهبری به عنوان ولی جامعه فصل الخطاب هستند که حتما همینطور هم هست، مردم عاشق اباعبدالله الحسین(ع) هستند. نه تنها ما با مشکل این ویروس منحوس کرونا مواجه ایم بلکه جهان با این ویروس دست و پنجه نرم می کند و روی زندگی مردم در این شرایط تحریم تأثیر گذاشته است که اگر ما جهت و حرکت مان با ولی جامعه باشد از این مشکل هم خارج خواهیم شد. از طرفی حضرت آقا خودشان عمل کننده به قانون هستند، حال که کارشناسان نظر دادند که تجمع مثل گذشته نباید باشد ایشان هم پذیرفتند و احترام به کار کارشناسی ستاد ملی مبارزه با کرونا را با بیان این که «من رعایت خواهم کرد»، داشتند و برای ما هم باید مورد توجّه و عمل قرار بگیرد.

از طرفی رهبری دهان یاوه گویان و دشمنان نظام اسلامی مان را در نطفه خفه کردند. دقت بفرمایید تمام تلاش دشمن ضربه زدن به دین و شعایر حسینی(ع) است که انقلاب اسلامی از درون او به وجود آمد، ببینید این همه حجم هشتگ ها و مطالب علیه عزای حسینی (ع) در اینستاگرام و ...!!؟ کیست که نداند پشت پرده برخی از این پست های مشکوک، دستان آلوده به خون جلادان و مزدورانی است که حاضرند برای خوردن گندم ری و تمدید پاسپورتشان گاه خون هموطن بریزند و گاه با نامه نگاری با اوباما و ترامپ گدایی تحریم بیشتر هوطنان خود کنند! و اگر روزی بدانند حضور در مراسم حسینی(ع) موجب بالا رفتن آمار مرگ و میر و بهانه ای برای سیاه نمایی و تاختن علیه ارزش های اسلامی و هنجارهای ملی خواهد شد برای من و تو هشتگ خواهند زد #حی-علی-خیر-العمل !!. میگویم اگر خداوند عمری دهد و ستاد کرونا اجازه، امسال با رعایت همه پروتکل های بهداشتی واجب الرعایه و توجّه به تذکّرات حضرت تان نخواهیم گذاشت که عنودان برای اهداف سوء خود کلاهی ببافند! معتقدم رسالت امسال همه هیأت هایمذهبی و عزاداران به مراتب بیشتر است. نکته دیگر این تأکید مقام معظم رهبری بر اطاعت از ضوابط ستاد ملی کرونا جهت تحقق اصل وحدت فرماندهی و وحدت رویه در حل بحران ها است از طرفی شاهد اطاعت نیروهای انقلاب و مومن خواهیم بود و از طرفی نخاله هایی مثل جریان عمامه های انگلیسی، انجمن حجتیه و پیروان آنها به دنبال فتنه انگیزی هستند بنابراین اینجا متوجّه درایت رهبری خواهیم شد.

رسا- در جامعه و شرایط امروز مصداق انقلابی گری چیست؟ آیا اکتفا کردن به اینکه "من انقلابی ام"در شرایط حساس امروزی کافی است؟

رهبر انقلاب 5 ویژگی یا شاخص افراد انقلابی را مطرح فرمودند البته ویژگی های دیگری هم هست ولی شاخص ترین آن ها پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی انقلاب؛ هدف‌گیری آرمان های انقلاب و همّت بلند برای رسیدن به آن ها؛ پایبندی به استقلال همه‌جانبه‌ کشور، استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی -که مهم‌تر از همه است- و استقلال امنیّتی؛ حساسیت در برابر کار و نقشه‌ دشمن و عدم تبعیت از او و تقوای دینی و سیاسی است، این پنج شاخص اگر در کسی وجود داشته باشد، به یقین انقلابی است؛ درجات انقلابی بودن مختلف است، من معتقدم اگر کسی به ولی در جامعه معرفت داشته و حرکت و جهت او حرکت و جهت ولی باشد و نیز جهاد پیوسته داشته باشد، یک فرد انقلابی است.

رسا- تحریف یکی از ابزارهای دشمنان اسلام در تاریخ اسلام و انقلاب بوده است؛ لذا با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب، هدف جریان تحریف در حال حاضر چیست؟

رهبری فرمودند: «به موازات تحریم یک جریان تحریف هم هست؛ تحریف حقایق، واژگون نشان دادن واقعیّات؛ چه واقعیّات کشور ما، چه واقعیّات مرتبط با کشور ما.»، «جریانِ تحریف» به‌ عنوان خطّ موازی و حمایتیِ جریان تحریم می باشد، تمرکزِ دشمن بر تضعیف اراده است؛ در جنگ نامتقارن اراده‌ها هستند که با هم می‌جنگند؛ هر اراده‌ای غلبه پیدا کرد، پیروز خواهد شد.

جریان تحریف؛ شعبه‌ای از اغواگری دشمن است که نیروی دشمن در میدانِ اغواگری یا اختلال در دستگاه محاسباتی متمرکز شده که کارش واژگون نشان دادن واقعیّات است.

اوامر رهبری جریان حقّ، ناظر به واقعیّت‌ها است و لذا در صورتی که واقعیّت‌ها مطابقِ میلِ دشمن و برخلافِ آن‌چه هست در ذهن‌ها بنشیند، طبعاً کُنشی که جامعه مبتنی بر واقعیّت‌های واژگونه خواهد داشت با اوامر رهبر الهی اصطکاک پیدا می‌کند.

جریانِ تحریف و اختلال در دستگاه محاسباتی هرچند تمام پیکره‌ جامعه‌ اسلامی را هدف قرار می‌دهد، بیش از همه بر مسئولان کشور و به تعبیری تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران جامعه تمرکز دارد. خداوند در این مورد در آیه 48 سوره برائت می فرماید: «لَقَدِ ابْتَغَوُا الْفِتْنَةَ مِنْ قَبْلُ وَ قَلَّبُوا لَکَ الْأُمُورَ حَتَّى جاءَ الْحَقُّ وَ ظَهَرَ أَمْرُ اللَّهِ وَ هُمْ کارِهُونَ».

جریان تحریف در حقیقت شیوه‌ دیگری از وارونه‌سازی واقعیت‌ها و به هم آمیختن حقّ و باطل است. در چنین شرایطی، تشخیص حقّ از باطل و دستیابی به تحلیل و محاسبه‌ صحیح دشوار می‌شود و کار تا جایی پیش می‌رود که حتی خواص و نخبگان جامعه هم دچار خطای محاسباتی می‌شوند.

نکته ای دیگر این که برخی از افرادی که در کشورمان به جریان تحریف وصل هستند بیان می کنند که زمان خوبی برای مذاکره با آمریکا است البته به هرحال ترامپ برای انتخابات دست خالی است و آوردن ایران به پای میز مذاکره را به عنوان یک امتیاز بزرگ برای کمپین تیلیغاتی خود بشمار می آورد.

رسا- چرا جریان تحریف با هدف براندازی و تضعیف روحیه مردم، اما در چهره اصلاح گری و دلسوزی مردم به میدان آمده است؟

وقتی حق و باطل در هم شد تشخیص حق مگر برای اهل بصیرت سخت خواهد شد.

رسا- آیا مذاکره و عقب نشینی از دستاوردها و آرمان ها تنها راه علاج تحریم و مشکلات اقتصادی و معیشتی می تواند باشد؟ چرا با وجود تجربه شکست برجام باز هم عده ای بر این قائل هستند که مذاکره تنها راه برون رفت از مشکلات داخلی و اقتصادی است؟

خیر، دو جریان انقلابی و غیر انقلابی در داخل کشورمان است؛ جریان انقلابی به دنبال حرکت در جهت آرمان های انقلاب هستند، با این نگاه جایی برای عقب نشینی از آرمان های انقلاب و دستاوردهای نظام نیست و برعکس معتقدند که هرچند که جبهه استکبار فشارهای خودش را بیشتر کند، یک ذره از انقلابمان نباید کوتاه بیاییم، این ها همان کسانی هستند که ولایت مداران هستند اما جریان دوم که جریان غیر انقلابی است که از مبنا مواضعش با کنار آمدن -عقب نشینی کردن – مذاکره، فراموش کردن دشمنی استکبار، فراموشی آرمان های انقلاب، ولی جامعه را یک مقام تشریفاتی صرف کردن که فقط نظارت استطلاعی داشته باشد، فراموش کردن شهدا و غیره است.

من انقلابی ام واژه مقدسی است که در ورای او به تمدن اسلام و حاکمیت حجت الهی می اندیشد و جریان غیر انقلابی، جریان سکولار است که اندیشه او فقط به مسایل مادی می اندشد.

رسا- امروز با وجود همه دشمنی ها و تحریم های ظالمانه آمریکا دولتمردان در راستای حل مشکلات معیشتی مردم چه برنامه و راهکار فوری باید داشته باشند؟ آیا دولت در این عرصه کارنامه موفقی داشته است؟

معتقدم همان که نایب برحق امام زمان(عج) امام خامنه ای بارها اشاره داشتند باید در سیاست های خارجی ارتباطات مان را با کشورهای دوست از نظر تجاری بیشتر کنیم و به سمت صادرات برویم، نگاه به داخل و نیروهای مومن داخل داشته باشیم، توجه به اقتصاد مقاومتی، برداشتن نگاه به کدخدا، عدالت اجتماعی، رسیدن به طبقه مظلوم و فقیر جامعه، حمایت از بنگاه های تولیدی کوچک، کارخانه ها و مراکز تولید در حال تعطیل شدن و جلوگیری از قاچاق را داشته باشیم.

البته دولت کارنامه درخشانی نداشته بلکه کشور را که به سوی جلو حرکت می کرد، متوقف کرد و من این را در نبودن مدیران لایق و متخصص و مومن می دانم، ان شاءالله آنچه که خیر است اتفاق بیفتد./864/گ404/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بابایی
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۸
با سلام،ازمطالب و پاسخ های محکم و مستدل استاد سیرجانی استفاده کردیم،انشاءلله موفق ومؤید باشند.
0
0