۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۶۰۳۶۵
کارشناس مباحث دینی:

تبیین آثار و مبانی انقلاب جلوی انحرافات را می گیرد

تبیین آثار و مبانی انقلاب جلوی انحرافات را می گیرد
حجت الاسلام زارع گفت: تبعیت و دفاع محض از ولایت فقیه و امام را می ‏توان از مهم ترین ویژگی‏ های یک طلبه در تراز انقلاب اسلامی برشمرد.

حجت الاسلام محمدحسین زارع، کارشناس حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با تاکید بر انقلابی ماندن حوزه ‏های علمیه، اظهار کرد: قدم برداشتن در راستای مبانی فکری ولی فقیه و عملیاتی کردن آن در موارد علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و معنوی از ویژگی ‏های حوزه‏ انقلابی است.

وی در ادامه در تشریح ویژگی ‏های یک طلبه انقلابی، بیان داشت: تبعیت و دفاع محض از ولی و امام را می‏ توان از مهم ترین ویژگی ‏های یک طلبه‏ در تراز انقلاب اسلامی برشمرد.

این کارشناس حوزه با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر انقلابی بودن حوزه‏ های علمیه، مطرح کرد: رسیدن به آرمان‌ و اهداف والا، گسترش عدالت و فراهم کردن بستر جامعه برای ظهور حضرت حجت، از مهم‏ترین دلایل انقلابی ماندن حوزه‏ های علمیه است.

وی در تصریح این مطلب که اگر حوزه و روحانیت از انقلاب و آرمان‏ های آن فاصله بگیرند، چه اتفاقی خواهد افتاد، عنوان کرد: فاصله گرفتن حوزه های علمیه از انقلاب و آرمان هایش می ‏تواند باعث خدشه‏ دار شدن اهداف انقلاب و حوزه های علمیه شود.

حجت الاسلام زارع در بحث انحرافات در حوزه علمیه اظهار داشت: بازی کردن در میدان طیف های چپ و راست، اصلاح‏ طلب و اصولگرا و وجود عمامه های انگلیسی در کشورهای منطقه از جمله  برخی حوزه ‏های علمیه ایران از انحرافاتی است که البته در برابر تعداد طلاب و روحانیون انقلابی این تفکرات انحرافی به چشم نمی‏ آید.

وی با ارائه راهکار، در این باره مطرح داشت: تبیین آثار و مبانی تفکر و جریان انقلابی، در مقابل موارد مذکور می‏ تواند منجر به شکست انحرافات در حوزه ‏های علمیه شود.

این کارشناس حوزه علمیه در پایان در باب مشخصات یک طلبه جوان و در تراز انقلاب اسلامی، عنوان داشت: یک طلبه جوان باید دارای انرژی، امید، ابتکار و در بحث اخلاق و علم در حد اعلا قرار داشته باشد./1403/ت310/ب1

ارسال نظرات