۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۶۰۲۱۸
امام جمعه همدان تأکید کرد؛

لزوم فراگیر شدن آموزش کمک های اولیه در جامعه

لزوم فراگیر شدن آموزش کمک های اولیه در جامعه
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: یکی از فضیلت ها نزد خداوند متعال نجات جان افراد مختلف فارغ از در نظر گرفتن نژاد، دین و مذهب آنها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در دیدار با معاون آموزشی جمعیت هلال احمر کشور، بیان داشت: باید به وسیله فرهنگ سازی، آموزش کمک های اولیه را به دغدغه مردم تبدیل کنیم و ما نیز خرسند می شویم اگر بتوانیم کاری در این عرصه انجام دهیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آسیب پذیری کشور در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی، اظهار کرد: در بروز حوادث مختلف  طبیعی و غیر طبیعی به آموزش های کمک‏ های اولیه که توسط هلال احمر داده می ‏شود، نیازمندیم.  

امام جمعه همدان با اشاره به فضیلت بالای نجات جان افراد مختلف، مطرح کرد: یکی از فضیلت ها نزد خداوند متعال نجات جان افراد مختلف فارغ از در نظر گرفتن نژاد، دین و مذهب آنها است و حتی اگر فردی کافر با مشکلی مواجه شود هم نجات جان او در دین سراسر رحمت اسلام و فقه اسلامی واجب است. 

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به تعطیل شدن نمازهای جمعه و جماعات پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: این تعطیلی‌ها تاکید دین اسلام به حفظ جان و سلامتی انسان‌ها را نشان می‌دهد.

وی در پایان با اشاره به پتانسل بالای حوزه های علمیه در بحث آموزش همگانی کمک های اولیه، مطرح کرد: هلال احمر می‏ تواند با استفاده از پتانسیل حوزه و آموزش به طلاب و روحانیون، از آن‏ها برای آموزش همگانی کمک‏ های اولیه به مردم استفاده کند./1403/ت304/ب1

ارسال نظرات