۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۶۶۰۴۶۱

پیام تسلیت آیت‌الله اعرافی در پی درگذشت حجت‌الاسلام‌ امامی میبدی

پیام تسلیت آیت‌الله اعرافی در پی درگذشت حجت‌الاسلام‌ امامی میبدی
امام جمعه میبد در پیامی درگذشت روحانی وارسته حجت‌الاسلام‌ سید اسدالله امامی میبدی را تسلیت گفت.
 به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی در پیامی درگذشت روحانی وارسته حجت‌الاسلام‌حاج سید اسدالله امامی میبدی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:
شهرستان میبد دارای فرهنگ و تاریخ عمیقی است و بی شک این همه عزت و سرافرازی از وجود عالمان و بزرگان سرچشمه گرفته است که درطول تاریخ به ویژه قبل و بعد از انقلاب دربرگ برگ نهضت امام راحل دراستقلال و آزادی ایران اسلامی مانند خورشیدی فروزان، پرتو افکنی کردند؛ و حالا با خبر شدیم که حجت الاسلام حاج سیداسدالله امامی یکی از عالمان پیشرو درخط امام و رهبری که ازاستوانه‌های نظام و انقلاب درمنطقه بود و درکنار مرحوم آیت الله اعرافی رحمه الله علیه امام جمعه فقید میبد تا پیروزی انقلاب خالصانه وبی ریا تلاش کرد به دیار حق شتافته است.

این روحانی فرزانه درطول عمر با برکت خود همواره برخط سرخ شهادت و مبارزه با استکبار و ترویج اخلاق اسلامی تاکید داشت و در دوره فعالیت خود همواره مدافع مستضعفین و حقوق اقشارکم درآمد و توجه به جایگاه حوزه علمیه بود.
مرحوم حجت الاسلام حاج سیداسدالله امامی میبدی، موسسه مدرسه علمیه حجت بن الحسن (ع) میبد و ازشاگردان امام خمینی رحمه الله علیه بود.

وی درسال ۱۳۱۵ خورشیدی درمیبد متولد شد و بیشتر تحصیلات خود را درنجف نزد آیت الله محمدهادی معرفت، آیت الله شیخ صدرالدین بادکوبه ای، آیت الله شیخ مجتبی لنکرانی، آیت الله حسین راستی کاشانی، آیت الله سید اسدالله مدنی و آیت الله سید عباس خاتم یزدی گذراند و دروس خارج فقه و اصول را در محضر آیت الله میرزا باقر زنجانی، آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خویی و امام خمینی (ره) به پایان برد.

این عالم وارسته پس از آن به میبد بازگشت و حوزه را در این شهرستان بنیان نهاد.
این مصیبت سنگین را به مردم عزیز و روحانیت ارجمند و حوزه سرافراز میبد و همه ارادتمندان و بازماندگان آن فقید سعید و به  فرزندان روحانی و جانباز و دامادهای  ایشان و جناب مستطاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌آقای فاکر دام عزه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و علو درجات آن عالم شریف و حشر با اولیای الهی و اجداد طاهرینش و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان  از خداوند مهربان خواهانم.

حسین فلاح فرماندار میبد هم در پیامی جداگانه درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفت.

ارسال نظرات