۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۶۰۴۶۹
مدیر مدرسه علمیه کامیاران:

محرم بهترین فرصت برای نهادینه سازی فرهنگ حسینی است

محرم بهترین فرصت برای نهادینه سازی فرهنگ حسینی است
مدیر مدرسه علمیه کامیاران گفت: باید ایام محرم را یک فرصت ناب برای تشریح و تبیین موازین دینی و اسلامی دانست و از این فرصت برای نهادینه سازی فرهنگ عاشورای حسینی بهره ببریم.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، گفت: بسیاری از شعائر دینی باعث شده است که اسلام بعد از گذشت نزدیک به یک قرن و نیم همچنان پویا و سرزنده باشد.

مدیر مدرسه علمیه کامیاران گفت: باید گفت که اسلام دین پویایی است و در آن سکون محلی از اعراب نداشته و ندارد و تمام دستورالعمل های این دین به حدی کامل و عملی است که هرگز نمی توان خللی در آن ایجاد کرد.

این استاد حوزه علمیه کردستان ادامه داد: بنابراین اگر به دنبال سعادت دنیوی و اخروی هستیم باید دستورات دینی اسلام را یک به یک انجام دهیم، زیرا سعادت واقعی در این امر نهفته شده است.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: در آستانه ماه محرم، ماه سرنوشت ساز برای اسلام ناب محمدی هستیم، لذا در این ماه نقش همه ما به ویژه روحانیون و طلاب بسیار ویژه می گردد.

وی گفت: باید ایام محرم را یک فرصت ناب برای تشریح و تبیین موازین دینی و اسلامی دانست و از این فرصت برای نهادینه سازی فرهنگ عاشورای حسینی بهره ببریم.

مدیر مدرسه علمیه کامیاران خاطرنشان ساخت: امسال با وجود اینکه شرایط خاصی را تجربه می کنیم باید با رعایت کامل و جامع پروتکل ها و هشدارهای بهداشتی عزاداری های محرم را باشکوه انجام دهیم و اجازه ندهیم که این روزهای معنوی از دست برود.

حجت الاسلام حسینی در ادامه گفت: از سوی دیگر عزاداران حسینی باید برای رعایت سلامتی دیگر افراد جامعه به دقت پروتکل ها را رعایت کنند تا خدایی نکرده زمینه شادی دشمنان را در ایام مهیا نسازیم.

این استاد حوزوی ادامه داد: همانطوری که متولیان هیأت ها و تشکل های مذهبی رسما درباره حفظ پروتکل های بهداشتی به ادارات تبلیغات اسلامی محل خود تعهد داده اند، سعی داشته باشند که این مراسم براساس موازین و دستورات ابلاغی انجام پذیرد.

مدیر مدرسه علمیه کامیاران گفت: همچنین از متولیان هیات های عزاداری و نیز عزاداران درخواست می کنیم که اجازه ورود جریان های منحرف و افراطی را به مجالس معنوی ندهند./1401/ت210/ب1

ارسال نظرات