۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۶۰۴۹۰

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی
فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌ای «امام رضا(ع)» و راه اندازی نخستين دفتر تسهيل صدور اسناد مالكيتي حاشيه شهر مشهد از جمله خبرهای کوتاه از آستان قدس رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مهدی خیرجو، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی به معرفی بخش‌های مختلف جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) اشاره کرد و توضیح داد: این جشنواره در سه محور شامل «رسانه‌های خبری و تحلیلی»، «رسانه‌های مجازی» و «رسانه‌های صوتی و تصویری» برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش‌های خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت، گزارش خبری تلویزیونی و اینفوگرافی ذیل محور «رسانه‌های خبری و تحلیلی» تعریف شده و بخش‎های موشن گرافی، پادکست، طرح بازی و نرم‌افزار و وقف مجازی زیرمجموعه محور «رسانه‌های مجازی» قرارگرفته است. هم‌چنین در محور «رسانه‌های صوتی و تصویری» بخش‌های برنامه‌‎های تلویزیونی، برنامه‌های رادیویی، نماهنگ تلویزیونی، مستند تلویزیونی و طرح برنامه رادیویی و تلویزیونی پیش‌بینی‌شده است.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره 22 بهمن‌ماه 1399 خواهد بود، گفت: متقاضیان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم ثبت‌نام شرکت در نخستین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) می‎توانند به وب‌سایت این جشنواره به نشانی mediafest.razavi.ir مراجعه نمایند.

راه اندازی نخستين دفتر تسهيل صدور اسناد مالكيتي حاشيه شهر مشهد

دفتر تسهيل صدور اسناد مالكيتي حاشيه شهر(متصا) با ابتكار عمل و پيگيري دفتر توسعه و بازآفريني محلات انصار و اروند در شهرك شهيد رجايي و شهرك شهيد باهنر افتتاح شد.

قدير صيامي رئيس مركز تحقيقات شهرسازي و معماري دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) اظهار کرد: معضل و مشکل قولنامه ‌اي بودن اراضي حاشيه شهر، چالشي بنيادين براي توسعه قانوني و نظام اين مناطق است و زمينه اي براي محروم شدن بخش اعظم ساكنين شريف، مومن و زحمت‌كش حاشيه كم ‌برخوردارتر شهر مشهد از حقوق شهروندي در اين گونه مناطق بشمار می رود.

صيامي خاطرنشان كرد: اميدواريم با مساعدتي كه آستان قدس رضوي در اجراي مصوبه مساعدتي در توانمندسازي ساكنين اين مناطق دارد، ساير دستگاه ها بويژه استانداري و شهرداري مشهد نيز در ادامه اين مسير، ياري گر آستان قدس رضوي و دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) باشند.

معرفی برگزیدگان فراخوان ملی «نگارش داستان کوتاه رضوی»

10 داستان کوتاه رضوی از 8 نویسنده از بین حدود 80 اثر رسیده به این فراخوان که باهدف تشویق نویسندگان به خلق داستان کوتاه در خانه در دوران شیوع بیماری کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بهار سال جاری برگزارشده بود، به‌عنوان آثار برگزیده اعلام شدند.

داستان‌های برگزیده از بین آثار رسیده با محوریت داستان‌های معنوی امام رضا (ع)، توجه به مباحث زیارت در خانه و رعایت معیارهای حرفه‌ای داستان کوتاه زیر نظر سعید تشکری دبیر علمی این جشنواره انتخاب شدند.

این داستان‌های کوتاه رضوی در شبکه‌های اجتماعی مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی ازجمله صفحه اینستاگرام آن به نشانی aqart.ir@ و به‌طور کامل در کانال dastannevisan_razavi در روبیکا در دسترس اهل هنر و معرفت قرار دارد.

برگزاری مسابقه «خط حزب‌الله» در حرم مطهر رضوی

به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی دویست و چهل و ششمین مسابقه فرهنگی خط حزب‌الله برگزار می‌شود.

سؤالات مسابقه فرهنگی خط حزب الله از دویست و چهل و ششمین شماره هفته‌نامه خط حزب‌الله با عنوان «چشم در مقابل چشم» طراحی‌شده و علاقه‌مندان می‌توانند به بخش مسابقات پایگاه اینترنتی حرم مطهر رضوی به آدرس razavi.aqr.ir مراجعه کنند و پس از دانلود نشریه مذکور پاسخنامه را تکمیل کرده و به سامانه پیامکی 3000802222 ارسال کنند.

آخرین ‌مهلت شرکت در مسابقه فرهنگی 13 شهریورماه 1399 است. همچنین از سوی آستان قدس رضوی به برندگان جوایز متبرک فرهنگی اهدا خواهد شد.

نشریه‌ «خط حزب‌الله» به‌عنوان رسانه‌ مکتوب پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR باهدف انتشار در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج منتشر می‌شود. این نشریه تلاش دارد با بهره‌گیری بی‌واسطه از اندیشه‌ها و بیانات حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای، راهبردها، رویکردها و مواضع مناسب با رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی کشور، منطقه و جهان را به جامعه انقلابی کشور پیشنهاد کند.

ارسال 150000 کارت پستال تبریک عید غدیر به مخاطبان نورالهدی

یوسف پور، سرپرست اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: شبکه مخاطبان نورالهدی با رویکرد معرفت افزایی زائران بارگاه منور رضوی راه اندازی شده است و با تولید و ارسال محصولات الکترونیکی از طریق ایمیل و ثبت نام اعضای جدید در طرح آموزشی نورالهدی خدمات ارزنده ای به مخاطبین خود ارائه می دهد که امسال نیز تعداد 150 هزار کارت پستال تبریک عید غدیر  تولید و در ایام دهه ولایت برای مخاطبین کودک و نوجوان ارسال شد.

وی افزود: بر روی کارت‌های تبریک عید غدیر، اشعاری به زبان ساده و رسا همچون: «دست گرم پدر فاطمه در دست علی‌‌ست، بعدازاین بار نبوت همه در دست علی‌ست»، «راز خلقت همه پنهان شده در عین علی‌ست، کهکشان‌ها نخی از وصله نعلین علی‌ست»، «هر چه در عالم بالاست تصرف کرده، شب معراج به من سیب تعارف کرده» بیان‌شده و همراه با تصاویری با موضوع امیرالمؤمنین علی(ع) تولید و به‌منظور شادباش به مخاطبین نورالهدی ارسال شد.

یوسف پور گفت: بهره‌مندی از مجموعه‌ مراسم حرم مطهر رضوی از طریق سایت رسمی اداره تولیدات فرهنگی حرم مطهر رضوی به آدرس archive.razavi.ir امکان‌پذیر است./864/ت303/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات