۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۵۹۴۷۲

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی
آغاز سلسله جشن های «شمیم ولایت» در حرم مطهر رضوی و انتصاب معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی از جمله خبرهای کوتاه از آستان قدس رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با شب عید سعید قربان سلسله جشن های «شمیم ولایت» با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در بارگاه امام رضا(ع) برگزار و از طریق فضای مجازی پخش شد.

این مراسم ساعتی بعد از نماز مغرب و عشاء با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط علی اصغر علیپور از قاریان نوجوان آستان قدس رضوی آغاز شد و با قرائت زیارت خاصه امام رضا(ع) توسط گروه همخوانی فدک الزهرا(ع) ادامه پیدا کرد و آیت الله سید محمدمهدی میرباقری، نماینده خبرگان رهبری عید غدیر را از بزرگترین اعیاد اسلامی بیان کرد و رزق ولایت را بالاترین رزق برای ما عنوان کرد.

اجرای نمایش آئینی با موضوع داستان حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) در عید قربان و پخش کلیپ سخنان رهبر انقلاب پیرامون اهمیت بزرگداشت غدیر از دیگر برنامه های این مراسم بود همچنین محمدرضا غفورزاده(شفق) از شاعران پیشکسوت و آئینی شهر مقدس مشهد اشعاری در مدح حضرت امیرالمومنین(ع) قرائت کرد و اجرای برنامه مدیحه سرایی توسط امیر عارف پایان بخش این مراسم بود.

آغاز دومین مرحله توزیع غذای متبرک حضرت رضا(ع) در بیمارستان‌های خراسان رضوی

هم‌زمان با فرارسیدن دهه ولایت و امامت، دومین مرحله از طرح توزیع غذای متبرک حضرت رضا(ع) در بیمارستان‌های خراسان رضوی، از امروز 11 مرداد با حضور خادمان حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع) در بیمارستان امام رضا(ع) آغاز شد.

بهنام با اشاره به نحوه اجرای مرحله دوم طرح در اولین روز در سطح شهر مشهد گفت: توزیع غذای متبرک حضرت هر روز به نسبت تعداد بیماران و کادر درمانی بیمارستان‌ها متغیر است، در اولین روز یک هزار و 100 پرس غذای گرم مهمانسرای حضرت در بیمارستان امام رضا(ع) شهر مشهد توزیع شد.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوي منصوب شد

با حکم محمد مهدی برادران مدیر عالی حرم مطهر رضوی و با موافقت تولیت آستان قدس رضوی، محمد توکلی فریمانی به عنوان معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی و روح الله رنجبر شورستانی به عنوان جانشین این معاونت منصوب شدند.

محمد توکلی فریمانی پیش از این ریاست اداره انتظامات حرم مطهر و مدیریت امور خدمه آستان قدس رضوی را برعهده داشته و روح الله رنجبر شورستانی سابقه ریاست اداره فراشان و مدیریت انتظامات و تشریفات آستان قدس را در کارنامه خود دارد.

ارائه خدمات رایگان پزشکی به 1500 بیمار بی بضاعت در قالب طرح «دارالشفاء»

محمود اصغری سرپرست کانون سلامت کانون‎های خدمت رضوی خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار کرد: در مدت 10 روز اجرای طرح «دارالشفاء» در دهه کرامت، به هزار و 500 بیمار محروم حاشیه نشین توسط نیروهای خادمیاری محله ای خدمات پزشکی و درمانی رایگان ارائه شد.

وی با اشاره به مناطق تحت پوشش این طرح جهادی گفت: اردوی جهادی سلامت آستان قدس رضوی در طول ایام دهه کرامت در 10 منطقه کم برخوردار شهر مشهد از جمله فردوسی، گلشهر، توس، قرقی و طرق برگزار شد.

گفتنی است، اردوی جهادی سلامت آستان قدس رضوی با ارائه خدمات رایگان پزشکی، دندانپزشکی و دارویی توسط جهادگران عرصه سلامت در طول سال ادامه دارد.

افتتاح نخستین دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) در منطقه تبادکان

نخستین دبیرستان دوره دوم دخترانه علوم و معارف اسلامی واحد ۱۹ امام رضا(ع) با هدف تربیت نخبگان فکری، اجتماعی، اخلاقی و دینی، تخلق به فضائل اخلاقی و معنوی، کسب توانایی های علمی و تربیتی برای ادامه تحصیل در حوزه و دانشگاه و نیز ایجاد نشاط و بالندگی فکری همراه با آشنایی به شرایط و مقتضیات زمان فعالیت خود را برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ آغاز می کند.

دانش آموزان مستعد پایه دهم برای ثبت نام اولیه در این واحد آموزشی تا ۱۰ مرداد فرصت دارند با مراجعه به نشانی الکترونیکی http://12.bonyadfarhangi.aqr.ir/Default.aspx نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام کنند.

پایبندی به ارزش های دینی و انقلاب اسلامی، دارا بودن معدل بالای 19 در نیمسال اول و دوم پایه نهم، کسب اولویت های «الف» و «ب» در رشته علوم و معارف اسلامی در فرم هدایت تحصیلی و نیز پذیرفته شدن در مصاحبه حضوری، از جمله شرایط نام نویسی در این واحد آموزشی است./864/ت303/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات