۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۶۵۷۳۷۸

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی
برگزاری و مسابقه «حفظ احادیث معصومین(ع)» در حرم مطهر رضوی و آغاز دوره جدید آموزش مهارت‌های زندگی ویژه زوجین جوان از جمله اخبار کوتاه از آستان قدس رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، این مسابقه قرآنی به همت واحد آموزش اداره علوم قرآنی معاونت تبلیغات اسلامی آستان آستان قدس رضوی در واحد خواهران این اداره برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مسابقه قرآنی افرادی بودند که در طول ایام دهه کرامت، سلسله نشست های «زندگی بر مدار قرآن» که به صورت مجازی برگزار می شد، را دنبال کرده اند.

در این نشست ها همه روزه شرح یکی از احادیث معصومین(ع) توسط اساتید قرآنی از طریق فضای مجازی به مخاطبان آموزش داده شد و آن دسته از مخاطبینی که این احادیث را که به صورت عکس نوشته در کانال قرار گرفته بود را حفظ کردند در این مسابقه شرکت نمودند.

سامانه 138 پل ارتباطی مردم با مجموعه آستان قدس رضوی

در سال ۱۳۹۷ با فراهم شدن مقدمات اولیه و مهمتر از همه رویکرد مردم مدارانه آستان قدس رضوی، گام مهمی در مرکز جامع ارتباطات مردمی این نهاد مقدس با طراحی ساز و کار مورد نیاز برای ایجاد سامانه ملی پاسخگویی آستان قدس رضوی به شماره تلفن 138 برداشته شد.

رکن اصلی اجرایی در این مرکز توجه به توان داخلی و بهره مندی از خادمیاران حرم مطهر است و در بخش پاسخگویی تلفنی حدود ۴۵۰ خادمیار مشغول به خدمت 24 ساعته در تمام ایام تعطیل و غیرتعطیل سال هستند.

از مهمترین دوره های سپری شده برای سامانه ملی پاسخگویی آستان قدس رضوی، ایام دشوار محدودیت ها و بسته شدن درب‌های حرم مطهر رضوی به علت شیوع بیماری کرونا بود. در این ایام که امکان مراجعه حضوری به حرم مطهر و زیارت برای زائران و مجاوران حضرت ممکن نبود، تلفن ملی 138 به عنوان پلی فعال میان عاشقان حضرت رضا(ع) و آستان قدس رضوی عمل کرد و ضمن اطلاع رسانی و ارائه برخی خدمات، راه ارتباط با حرم مطهر رضوی بود.

اختتامیه هفتمین جشنواره عکس «خانه دوست» به صورت مجازی برگزار می شود

آیین پایانی هفتمین دوره جشنواره خانه دوست با معرفی برگزیدگان و افتتاح نمایشگاه آثار منتخب آن با رعایت جدی فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های مربوطه دوران مقابله با بیماری کرونا یکشنبه 15 تیر 1399 از ساعت 19 در نگارخانه رضوان مشهد برگزار و برای مخاطبان به صورت زنده(live) در فضای مجازی پخش خواهد شد.

علاقه مندان می توانند مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ملی عکس خانه دوست و افتتاحیه نمایشگاه آن را از طریق صفحه اینستاگرام مؤسسه آفرینش ‌های هنری آستان قدس رضوی به نشانی aqart.ir@ و صفحه اینستاگرام این جشنواره به نشانی khane_doust@ تماشا کنند.

لازم به ذکر است، دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی ایرانی به ویژه عکاسان خراسانی می توانند با رعایت تمهیدات بهداشتی تا 19 تیر سال جاری از ساعت 9 تا 13 و 17 تا 20 از نمایشگاه آثار منتخب هفتمین جشنواره خانه دوست در نگارخانه رضوان واقع در مشهد، خیابان کوهسنگی 17، شماره 16 بازدید کنند.

آغاز دوره جدید آموزش مهارت‌های زندگی ویژه زوجین جوان

دوره جدید آموزش مهارت‌های زندگی ویژه زوجین جوان به صورت زنده در صفحه اینستاگرام «زندگی به سبک رضوی» به همت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی برگزار می شود.

این برنامه آموزشی با هدف ارائه مطالبی پیرامون موضوعات کنترل خشم و هیجان، حل تعارضات زوجین، فرزند آوری و فرزند پروری، حل مسئله و تصمیم گیری ویژه زوج های جوان از سوی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی برنامه ریزی و اجرا می شود.

این برنامه آموزشی در روزهای 19 و 31 تیرماه به صورت زنده از ساعت 23 و با حضور اساتید و کارشناسان معارف قرآن و خانواده در صفحه اینستاگرام «زندگی به سبک رضوی» به آدرس: zendegi_razavi@ اجرا خواهد شد و استاد صادقیان به بیان موضوع حل تعارضات زوجین، حجت الاسلام والمسلمین مسلم داوود نژاد به تبیین موضوع کنترل خشم و هیجان، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون به موضوع فرزندآوری و فرزند پروری و دکتر آذریان در خصوص حل مسئله و تصمیم گیری مطالبی را بیان خواهند کرد.

یاد آوری می‌شود؛ طرح زندگی به سبک رضوی در راستای افزایش صیانت و اعتلای کارکرد خانواده و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی و مجموعه نهادها و تشکل‌های مردمی برای زائران و مجاوران به ویژه زوج‌های جوان که آغاز زندگی خود را با حضور در کنار مضجع حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) شروع می‌کنند به همت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی اجرا می‌شود./846/ت303/ف

امیر خاکراه
ارسال نظرات