۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۶۵۲۶۹۱

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی
انتشار نماهنگ‌ ویژه ماه رمضان و توزیع بسته های معیشتی در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور از جمله خبرهای کوتاه از آستان قدس رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به مناسبت شب‌های قدر، نماهنگ‌های «بک یا الله» و «سفره‌های آسمانی» توسط واحد آوای رضوان وابسته به مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در فضای مجازی منتشر شد.

نماهنگ بکَ یا الله با هدف بزرگداشت شب‌های قدر با اجرای گروه «آوای مهر طاها» اصفهان به سفارش مؤسسه آفرینش‌‌های هنری آستان قدس رضوی در مدت بیش از دو دقیقه تولید شده است. محمد جواد الهی‌پور شاعر، سعید عنایتی آهنگ‌ساز و فرهاد کیانی تنظیم‌کننده ملودی این اثر هستند.

تصویرهایی از برگزاری مراسم پرشکوه شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی و حضور پرشور زائران و مجاوران در این مراسم طی سال‌ گذشته در این نماهنگ قابل مشاهده است.

نماهنگ سفره‌های آسمانی نیز به مناسبت ماه رمضان به سفارش معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به مدت حدود چهار دقیقه در مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تهیه شده است. شعر این اثر را قاسم صرافان سروده و محمد صالحی و مهدی سروری خوانندگی آن را برعهده دارند.

نماهایی از بارگاه ملکوتی رضوی و مشارکت خادمان در تهیه بسته‌های حمایتی ویژه ماه مبارک رمضان آستان قدس رضوی برای اهدا به خانواده‌های نیازمند در این نماهنگ به چشم می‌خورد.

لازم به ذکر است، اهل هنر و معرفت با مراجعه به صفحه اینستاگرام آوای رضوان به نشانی @avaye.rezvan و صفحه اینستاگرام مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به نشانی aqart.ir@ می‌توانند کلیپ‌های تصویری این مؤسسه را تماشا کنند.

برگزاری مسابقه فرهنگی «دریای رحمت» در شب‌های قدر

حجت الاسلام حسین مهدوی پارسا، رئیس اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار کرد: مسابقه«دریای رحمت» با هدف آشنایی مخاطبین با حقیقت شب‌های قدر از سوی اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی طراحی شده و در لیالی قدر اجرا می‌شود.

وی افزود: سوالات مسابقه دریای رحمت با محوریت سخنرانی‎های لیالی قدر که از حرم مطهر رضوی به صورت زنده از شبکه‌های اجتماعی پخش خواهد شد، طراحی شده است و علاقمندان می‌توانند با دقت در مطالب بیان شده در این شب‌ها و شرکت در مسابقه یکی از برندگان باشند.

حجت الاسلام مهدوی پارسا گفت: علاقمندان می‌توانند برای شرکت در مسابقه دریای رحمت شماره‌ی گزینه‌های صحیح سوال‌ها را به صورت یک عدد 1رقمی از چپ به راست، پس از ذکر نام مسابقه، نام، نام خانوادگی، سن، تحصیلات و شهر به سامانه 3000802222 ارسال کنند.

وی افزود: همچنین جوایز این مسابقه هر شب هشت کمک هزینه سفر به مشهد مقدس است و اطلاع رسانی به برندگان از طریق سامانه پیامکی مذکور انجام خواهد شد.

پخش 30 فراز از ادعیه ماه رمضان از طریق فضای مجازی

حجت الاسلام حسین مهدوی پارسا، رئیس اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی از پخش30 فراز از ادعیه ماه رمضان از طریق فضای مجازی خبر داد.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم حضور زائران و مجاوران در بارگاه منور امام هشتم(ع) خدمات فرهنگی اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در شب‌های قدر بصورت مجازی ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اداره تولیدات فرهنگی یکی از دفاتر فعال در حوزه تامین و تولید کتب و محصولات فرهنگی است که با رویکرد ارائه خدمت به زائران و مجاوران امام رضا(ع) فعالیت می‌کند، افزود: پخش30 فراز از ادعیه ماه رمضان ویژه فضای مجازی با موضوعات دعای افتتاح، ابوحمزه ثمالی و ادعیه سحر، پخش کلیپ صوتی 15 برش از سخنرانی های حرم مطهر رضوی با موضوعات مختلف، پخش نماهنگ كوتاه از نكته‌هاي ناب آیات قرآني و ... از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده از سوی این اداره برای اجرا در طول ماه رمضان و شب‌های قدر است.

رئیس اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: بهره مندی از مجموعه‌ مراسم حرم مطهر رضوی از طریق سایت رسمی اداره تولیدات فرهنگی حرم مطهر رضوی به آدرس archive.razavi.ir امکان پذیر است.

توزیع بسته های معیشتی در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور

توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان ساروی در قالب کمک مؤمنانه به همت خادمیاران رضوی، توزیع ۵ هزار بسته معیشتی توسط دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان‌غربی، توزیع 300 پرس غذا در قالب طرح «سفره مهربانی» در سوادکوه ، پهن شدن سفره مهربانی بین نیازمندان بابلی، اجرای طرح «نسیم مهر رضوی» در بیمارستان فوق تخصصی ولیعصر فسا، توزیع 600 بسته حمایتی توسط خادمیاران رضوی بین نیازمندان شهرستان نهاوند، آغاز سومین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی در استان خراسان جنوبی تا پایان ماه رمضان از جمله بسته های حمایتی توزیع شده بین نیازمندان توسط خادمیان رضوی است.

همچنین توزیع 400 پرس غذای گرم و بسته‌های معیشتی بین نیازمندان جیرفتی، همدلی مومنانه خادمیاران رضوی یزد با توزیع 120 بسته‌ معیشتی، اجرای طرح «نسیم رضوی در ملک سلیمانی» ویژه شب‌های قدر در کرمان، توزیع بیش از هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توسط خادمیاران رضوی فریدونکنار، تقدیر از 55 بانو کانون خادمیاری معین‌الضعفاء قم در جشن خدمت رضوی، توزیع5 هزار بسته حمایتی در قالب طرح «سفره مهربانی» توسط خادمیاران اصفهانی از جمله فعالیت ها ی خادمیاران رضوی در این استان ها است.

خاطرنشان می شود: توزیع 12هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان آذربایجان شرقی، آغاز مرحله دوم رزمایش همدلی توسط خادمیاران رضوی استان کهگیلویه و بویراحمد، اجرای سومین گام رزمایش «همسفره با شهدا» در محله شهیدیه میبد و توزیع 16 هزار غذای گرم به عنوان افطاری تبرکی، توزیع 5 هزار بسته ارزاق برای برای کمک آسیب دیدگان از بیماری کرونا استان فارس، توزیع۱۲۵ بسته معیشتی در شهرستان باغملک و توزیع 5 هزار بسته حمایتی بین خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از کرونا استان بوشهر از دیگر فعالیت های خادمیاران رضوی در سراسر کشور است./864/پ203/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات