۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۶۰۶۳۷
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

خطر تشدید بحران هویت / ضرورت تعریف آینده شغلی طلاب

خطر تشدید بحران هویت / ضرورت تعریف آینده شغلی طلاب
حجت الاسلام باقرزاده گفت: اگر آینده شغلی و تبلیغی مناسب برای طلاب در جامعه تعریف نشود، تشدید بحران هویت قطعی است.

حجت الاسلام باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، یکی از مهم ترین مشکلات طلاب را بحران هویت دانست و اظهار داشت: طلاب پس از سال ها تحصیل در حوزه علمیه دچار بحران هویت می‌شوند که شورای عالی و مدیریت حوزه باید چاره‌ای برای این مشکل بیندیشند.

وی با بیان اینکه رسالت حوزه های علمیه در جهان معاصر فراتر از تبلیغ سنتی است، عنوان کرد: هویت بخشی به طلاب از مهم ترین اولویت های شورای عالی در دوره جدید است.

حجت الاسلام باقرزاده کاهش ورودی های حوزه‌های علمیه را معلول عدم وجود هویت برای طلاب در جامعه دانست و گفت: اگر آینده شغلی و تبلیغی مناسب برای طلاب در جامعه تعریف نشود، تشدید بحران هویت قطعی است.

وی با انتقاد از نظام پرداخت شهریه که در آن تنها حضور در کلاس ملاک است، ابراز کرد: بودجه های حوزه های علمیه باید به صورت نظام مند بر اساس فعالیت های طلاب مانند تدریس؛ تبلیغ، ارتباط با مسجد، فعالیت های سیاسی و غیره صرف طلاب حوزه های علمیه شود.

استاد حوزه علمیه یکی از مشکلات امروز حوزه های علمیه راکد شدن طلاب قدیمی دانست و افزود: سیاست گذاری ها در هویت بخشی به طلاب باید به گونه‌ای باشد که آنها خود را در جامعه صاحب نقش و موثر بدانند.

حجت الاسلام باقرزاده تمام خانواده‌ها را نیازمند روحانی خانواده دانست و عنوان کرد: اجرای دستورات اسلام در عرصه های اجتماعی نیازمند بازتعریف نقش روحانی در جامعه و عبور از نقش‌های سنتی است.

وی اظهار داشت: در حالی که جهان کفر از طریق ابزارهای رسانه ای به خانه‌های مردم نفوذ کرده، کفر، شکر و خدا انکاری را تبلیغ می‌کند نمی‌توان با طرح هایی مانند اعزام مبلغ و تبلیغ سنتی به مقابله با این جریان رفت.

حجت الاسلام باقرزاده مهم ترین اولویت شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه را باز تعریف هویت طلبه در تراز انقلاب اسلامی و گام دوم دانست و ابراز کرد: برای موفقیت در گام دوم باید نقش حوزه های در عرصه های مانند هنر، سینما، تولید علم، مدرسه، خانواده و مسجد تعریف شود./1350/ت302/ف

ارسال نظرات