۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۶۰۶۶۹
مدیر مدرسه علمیه صالحیه:

اهل بیت بهترین الگوی خانواده قرآنی هستند

اهل بیت بهترین الگوی خانواده قرآنی هستند
رنگرز با بیان اینکه اهل بیت(ع) بهترین الگوی خانواده قرآنی هستند، گفت: موفق ترین سبک زندگی با آموزه های اسلامی همراه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرکار خانم، نرگس رنگرز مدیر مدرسه علمیه صالحیه تجریش، امروز در مراسمی که به مناسبت روز ملی خانواده در این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: قرآن کریم به چهار نوع خانواده اشاره می‌کند.

وی افزود: خاندان عصمت و طهارت(ع) علاوه بر معاشرت گفتاری و کرداری در اخلاق نیز رتبه نخست را در عالم هستی دارند برای همین ایشان برای همگان الگو به شمار می‌روند.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه به دومین نوع خانواده اشاره و اظهار داشت: دسته دوم نه تنها در رفتار و کردار بلکه در اخلاق نیز در بدترین جایگاه قرار دارد، مصداق آن در قرآن کریم خانواده ابولهب است که مورد لعن خداوند قرار گرفت.

رنگرز درباره سومین گروه، عنوان کرد: قرآن کریم درباره سومین گروه از خانواده ها اشاره به معاشرت و حسن خلق زن می‌کند در حالی که مرد فاقد این امتیازات بوده و مصداق آن را حضرت آسیه معرفی می‌کند.

وی درخصوص‌ خانواده چهارم، عنوان کرد: در این خانواده مرد در زمره صالحان و‌ مومنان قرار می گیرد در حالی که همسر او چنین نیست، برای مثال می‌توان به خانواده حضرت نوح(ع) اشاره کرد که همسر ایشان درست در مقابل حضرت قرار داشت.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه با بیان اینکه خانواده متعادل موفق همواره اهل اعتدال است، گفت: خانواده زمانی می‌تواند به اعتدال واقعی برسد که اعضای خانواده سبک زندگی فردی و اجتماعی خویش را براساس سیره و روش اهل بیت(ع) پایه گذاری کرده باشند در غیر این صورت خانواده از مسیر اعتدال منحرف و گرفتار افراط و تفریط خواهد شد.

رنگرز با اشاره به اینکه خانواده معتدل در عرصه های مختلف چون مسایل اقتصادی اعتدال را رعایت می کند و مسایل اقتصادی را دور از افراط و تفریط مدیریت می کند، عنوان کرد: اعتدال در مباحث اقتصادی سبب برکت و مانع اسراف می شود و زمینه رشد خانواده را فراهم می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث اعتدال عبادت نیز مورد توجه قرار می گیرد و خانواده معتدل هرگز عبادت را ترک نمی کند و سعی می کند علاوه بر انجام مناسک دینی همه اعمال خود را برای کسب رضایت الهی انجام دهد؛ همچنین تعادل در رفت و آمد، تهیه پوشاک، مزاح زوجین با یکدیگر، بهداشت و نظافت، کار و فعالیت، رفاقت با دوستان، تفریح و محبت ورزی از شاخصه های مهم خانواده ایده آل است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات