۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۶۰۶۹۰

کتاب «جامعه ما» مجموعه سخنرانی اجتماعی شهید صدر رونمایی می‌شود

کتاب «جامعه ما» مجموعه سخنرانی اجتماعی شهید صدر رونمایی می‌شود
آیین رونمایی از کتاب مجموعه سخنرانی‌های اجتماعی شهید آیت‌الله صدر با گردآوری سیدمنذر حکیم با عنوان «جامعه ما» از سوی انتشارات سروش برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از کتاب مجموعه سخنرانی‌های اجتماعی شهید آیت‌الله صدر با گردآوری سیدمنذر حکیم با عنوان «جامعه ما» در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد، آیت‌الله سیدمنذر حکیم، مؤلف اثر، مسعود فکری، مترجم کتاب و سیدمهدی اعتمادی‌فرد، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به ارائه بحث می‌پردازند.
 
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حسینعلی سعدی، رئیس دانشگاه امام صادق، حجت‌الاسلام والمسلیمن حمید پارسانیا و مهدی حسین‌زاده، اساتید دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، رافائل مائوریلو، استاد دانشگاه علامه طباطبایی و محمدرضا روحانی، استاد دانشگاه امام صادق(ع) از دیگر سخنرانان این نشست هستند.
 
سیدرائد العبیدی، استاد جامعةالمصطفی العالمیه و اساتیدی از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و پژوهشگاه تخصصی شهید صدر هم در این نشست حضور خواهند داشت و به ارائه نظر و بررسی کتاب خواهند پرداخت.
 
این کتاب دربردارنده مسائل اجتماعی و مبنای جامعه‌شناختی اسلام بر اساس نگرش شهید آیت‌الله سیدمحمدباقرصدر است. در این کتاب، اندیشه‌های شهید صدر نه به شیوه خطابی و جدلی، بلکه از باب یک منطق مستدل و محکم مطرح می‌شود که در کلاس‌های درس به صورت اختصاصی یا سخنرانی‌های خود بیان کرده‌اند. این مطالب که در زمان حیات شهید صدر فرصت تألیف در قالب کتاب را پیدا نکردند، در نهایت از سوی شاگرد ایشان، سیدمنذر حکیم گردآوری و منتشر شده است. 
 
«جامعه ما» با ترجمه مسعود فکری از سوی انتشارات سروش منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
 
یادآور می‌شود، آیین رونمایی این کتاب روز دوشنبه ۲۷ مردادماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد./826/د102/ق

ارسال نظرات