۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۶۰۷۶۵
مسؤول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان کردستان:

اسرای ایرانی با الهام از نهضت عاشورا سختی های اسارت را پشت سرگذاشتند

اسرای ایرانی با الهام از نهضت عاشورا سختی های اسارت را پشت سرگذاشتند
حجت الاسلام منادی گفت: اسرای ایرانی با الهام از نهضت عاشورا و کربلا سختی های این دوران را پشت سرگذاشتند و سرافزاز به کشور خود برگشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام محمدمهدی منادی امروز با جمعی از آزادگان هشت سال دفاع مقدس کردستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، حجت الاسلام منادی با اشاره به ایثارگری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، بیان داشت: ایران اسلامی از همان ابتدای تشکیل انقلاب با دشمنی به شدت خونریز به نام رژیم بعثی صدام روبرو گشت، البته صدام خود اجیر شده کشورهای عربی و غربی بود.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان کردستان ادامه داد: برآوردهای برخی از سازمان های بین المللی نشان می دهد که در طول هشت ساله جنگ تحمیلی میلیاردها دلار کمک بلاعوض به صدام از سوی برخی از کشورهای منطقه مانند آل سعود، اروپایی ها و آمریکایی ها به امید شکست انقلاب اسلامی صورت گرفته است که در میان کمک 500 میلیارد دلاری و بلاعوض دولت عربستان به صدام خود جای سووال دارد.

این استاد حوزوی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر بیش از 50 کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این تهاجم ناجوانمردانه علیه ایران حضور داشته اند و مدرک آن اسرایی بود که به دست رزمندگان اسلام اسیر شده بودند که در میان آنها شاهد اسیران غیر عراقی همانند اسرای اردنی، سودانی و... بودیم.

حجت الاسلام منادی بیان کرد: این قدرت خداوند متعال، ایثارگری های شما و رزمندگان اسلام بود که اجازه نداد ذره ای از این خاک مقدس به دست دشمنان بیفتد که این مایه افتخار برای این انقلاب و نظام الهی است.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان کردستان خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر نباید از نقش و جایگاه شما آزادگان عزیز در هشت سال دفاع مقدس غافل شویم، شما عزیزان در بدترین شرایط انسانی در زندان های رژیم بعث صدام در اسارت بودید، ولی با الهام از نهضت عاشورا و کربلا سختی های این دوران را پشت سرگذاشتند و سرافزاز به کشور خود برگشتید.

این استاد حوزوی بیان داشت: تاریخ و روایت های اسرای ایرانی در دست عراقی ها نشان می دهد که چه سختی هایی را برای سربلندی انقلاب و اسلام در برابر شکنجه های بی رحمانه عراقی متحمل شدید، ولی هرگز به خود اجازه ندادید که از آرمان های والای خود کوتاه بیایید و عملا زندان ها و سیاه چال های رژیم بعثی را به جبهه ای علیه صدام و حامیانش تبدیل کرده بودید.

حجت الاسلام منادی بیان کرد: امروز همه ملت ایران باید قدردان شکیبایی و صبوری شما در دوران اسارت در دست دژخیمان باشند، زیرا شما سختی ها را برای سرافزاری این انقلاب و نظام تحمل کردید که این ایثار و جهاد در راه خدا می باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: از مسؤولان و متولیان امر درخواست داریم که به مشکلات شما آزادگان عزیز و سرافزار رسیدگی کنند زیرا همه ملت ایران به نوعی مدیون شما، شهدا و ایثارگران هستند./1401/پ210/ب1

ارسال نظرات