۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۶۰۷۰۳
معاون تهذیب مدرسه علمیه کامیاران مطرح کرد؛

لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی هیأت ها/ خطر نفوذ جدی گرفته شود

لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی هیأت ها/ خطر نفوذ جدی گرفته شود
حجت الاسلام حسینی گفت: اولین مساله ای که امسال در مجالس عزای حسینی باید به آن توجه کامل شود، موضوع مبارزه و کنترل ویروس منحوس کرونا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام سیدجمال حسینی عصر امروز با جمعی از متولیان و مسؤولان هیات ها و تشکل های مذهبی شهرستان کامیاران دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه کامیاران در این نشست، اظهار داشت: در آستانه یکی از ماه های بسیار سرنوشت ساز در تاریخ اسلام و رسالت نبوی قرار داریم.

حجت الاسلام حسینی افزود: جایگاه محرم در شعائر دینی مسلمانان به ویژه مذهب حقه شیعه بسیار بزرگ است. در این ماه عملا اسلام حیاتی دوباره یافت و اسلام مصادره شده توسط خلفای بنی امیه دوباره به میان امت رسول اکرم (ص) برگشت.

این استاد حوزه علمیه کردستان ادامه داد: امسال نیز به یاری خداوند و اهل بیت علیهم السلام بهترین و باشکوه ترین مراسم ها و مجالس عزاداری، روضه خوانی و... را برای سیدالشهدا (ع) برگزار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: برای پربارتر شدن این مجالس معنوی و مذهبی نیازمند توجه به چند موارد حیاتی و مهم هستیم. اولین مساله ای که امسال در هیات ها و مجالس عزای حسینی باید به آن توجه کامل شود، موضوع مبارزه و کنترل ویروس منحوس کرونا است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه کامیاران افزود: متولیان و مسؤولان مجالس مذهبی و هیات ها باید از هم اکنون نسبت به ضدعفونی کردن این اماکن تلاش کنند و دیگر اینکه در دهه اول محرم که شاهد اقامه عزای حسینی هستیم باید تمامی پروتکل های بهداشتی به صورت کامل از سوی عزاداران رعایت شود.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوع دیگری که نباید وجود بیماری کرونا ما را از آن غافل کند، بحث جلوگیری از نفوذ گروه های ضددین است، گروه هایی که به نام اسلام می خواهند دین خدا و رسولش را تحریف و محدود کنند و چهره ای ضدانسانی و خشن از آن نشان دهند.

حجت الاسلام حسینی افزود: مواظب این تحرکات دشمنان دین رسول خدا و اهل بیت علیهم السلام باشید و با هرگونه رفتار و حرکت مرموز در هیات ها با بصیرت کامل برخورد کنید.

معاون تهذیب مدرسه علمیه کامیاران گفت: این گروه های ضد دین و ضدشیعه کارنامه بسیار پلیدی دارند تا جایی که همیشه در راهپیمایی های عظیم اربعین چهره واقعی و غیراسلامی خود را برای همه نمایان ساخته اند و هدفشان ایجاد یک شکاف بزرگ بین برادران دینی یعنی برادران سنی و شیعه است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه اسلام دین اعتدال است، بیان داشت: مبحث دیگری که باید به آن توجه کنیم، این است که در برگزاری مجالس عزاداری و مذهبی از هرگونه افراط و تفریط به شدت باید دوری کنیم، زیرا افراط و تفریط در اسلام محلی از اعراب ندارد و این دو نه تنها هیچ مبنای دینی ندارند، بلکه به اصل و ریشه اسلام ضربه می زنند./1401/ت210/ب1

ارسال نظرات