۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۶۰۸۸۴
حجت الاسلام شکریان مطرح کرد؛

برخورد جدی با جریان های منحرف در عزاداری حسینی

برخورد جدی با جریان های منحرف در عزاداری حسینی
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از برخورد جدی با جریان های منحرفی که به دنبال تخریب عزاداری حسینی هستند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر این که مراسم عزاداری ماه محرم باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود، گفت: تأکید ما برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در فضای باز و با رعایت اصول بهداشتی است.

وی با تأکید براین که بر اساس دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا هر گونه دسته روی در ماه محرم ممنوع است، افزود: مراسم عزاداری از سوی هیأت های مذهبی باید با رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی در فضای باز برگزار شود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز نیز باید کمتر از دو ساعت باشد، خاطرنشان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری مراسم عزاداری در فضای بسته را نیز یک ساعت اعلام کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از برپایی ایستگاه های توزیع ماسک و لوازم بهداشتی در ایام ماه محرم خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این پویش هر خانه یک پرچم، هر خانه یک حسینیه و همچنین پویش ما ملت پیرو امام حسین(ع) هستیم نیز در این ایام شکل خواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به ارائه پیشنهاد تعطیلی سواحل مازندران در تاسوعا و عاشورای حسینی از سوی استاندار به ستاد ملی مقابله با کرونای کشور خبر داد و گفت: طرح ممنوعیت سفر به مازندران نیز در این روزهای تعطیل به مسؤولان ملی ارائه شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، تعطیلی سواحل در ایام تاسوعا و عاشورا را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید با جلوگیری از مسافرت های غیر ضروری از شیوع دوباره ویروس کرونا جلوگیری کرد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی می توان عزاداری ماه محرم را به نحو مطلوب برگزار کرد، افزود: این تجربه موفق را نیز در شب های قدر امسال داشتیم که می توان در عزاداری ماه محرم نیز اجرا کرد.

وی با اشاره به این که هیچ دوگانگی میان مذهب و سلامت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به طور حتم ملت ایران با رعایت اصول بهداشتی در عزاداری ماه محرم، توطئه دشمنان را نیز خنثی خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین از برخورد با جریان های منحرفی که به دنبال تخریب عزاداری حسینی هستند خبر داد و تصریح کرد: رعایت بهداشت از جمله سفارش های مؤکد دین و اهل بیت(ع) و کسانی که می کوشند مردم و هیأت های مذهبی را به عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی تشویق کنند، در برابر دین و اهل بیت(ع) قرارر دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به اعزام مبلغ همزمان با ماه محرم به مناطق مختلف استان به بهره گیری از ظرفیت گروه های تبلیغی در ایام ماه محرم اشاره کرد و گفت: چهارده گروه تبلیغی جهادی آمادگی خود را برای اجرای طرح هر خانه یک حسینیه اعلام کردند./950/پ310/ب1

ارسال نظرات