۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۶۶۰۹۳۴
حجت الاسلام هادی منش مطرح کرد؛

تصحیح «قمقام زخار و صمصام بتار»؛ خدمتی به فرهنگ عاشورا

تصحیح «قمقام زخار و صمصام بتار»؛ خدمتی به فرهنگ عاشورا
نویسنده کتاب «قمقام زخار و صمصام بتار» گفت: بنده این کتاب را برای عموم نوشته ام و نه اساتید و در این کتاب به دنبال خدمتی به فرهنگ عاشورا بودم.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی منش پژوهشگر کتاب شب گذشته در مراسم رونمایی و نقد کتاب قمقام زخار و صمصام بتار، ضمن تشکر از حضور اساتید و طلاب در این مراسم، عنوان کرد: هدف من از نوشتن و تصحیح این کتاب قابلیت استفاده و در دسترس بودن این مقتل برای عموم افراد بوده است. به خاطر آنکه ادبیات این کتاب مربوط به زمان قاجار بوده و متأسفانه برای عموم افراد قابل فهم و خواندن نیست.

حجت الاسلام هادی منش اظهار داشت: دلیل محجوریت این کتاب و استفاده نکردن آن توسط عموم افراد نثر سنگین آن بوده، که حتی با چاپ های متعددی که از آن صورت گرفته، با استقبال خوبی مواجه نشده است.

این پژوهشگر همچنین ابراز کرد: ما از متون کهن و خوبی برخوردار هستیم که متأسفانه امروز کمتر از آن بهره می بریم و در متون خود با یک نخبه زدگی از این متون مواجه هستیم.

وی با بیان اشکالات ظاهری این کتاب، گفت: در خصوص شکل و ظاهر این کتاب در ویراست های بعدی این اشکالات دیده می شود و برای رفع آن اقدام صورت می گیرد.

حجت الاسلام هادی منش با اشاره به بازنویسی این کتاب، عنوان کرد: من این کتاب را باید از یک متن مطلق تبدیل به یک متن روان می کردم و در ضمن این کار، باید جان مطلب را حفظ کرده و آن را می آوردم.

وی همچنین اظهار داشت: بنده این کتاب را برای عموم نوشته ام و نه اساتید و در این کتاب به دنبال خدمتی به فرهنگ عاشورا بودم نه به شخص فرهاد میرزا.

حجت الاسلام هادی منش در پایان گفت: از نشر جمال تشکر فروان را دارم زیرا در این زمان که مشکلات اقتصادی فراوان گریبان همه را گرفته همت کرده و از چاپ این کتاب حمایت کردند./826/پ202/ف

ارسال نظرات