۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۶۶۰۹۳۷
امام جمعه کرمانشاه:

مداحان برای ترویج اخلاق سیدالشهدا تلاش کنند

مداحان برای ترویج اخلاق سیدالشهدا تلاش کنند
امام جمعه کرمانشاه گفت: مداحان باید از تریبون خود برای نمایاندن اخلاق سید الشهدا (ع) تلاش کرده و بنا به توصیه مقام معظم رهبری از اجرای آیین‌های غیراخلاقی پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما شامگاه دوشنبه در گردهمایی استانی مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) در حرم مطهر امامزاده احمد(ع) سنقر افزود: دهه اول محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و به معنی «تربیت» است، لذا تربیت ما باید به دست امیرالمؤمنین و سیدالشهدا باشد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و استفاده ۴۰ مرتبه از نام جوان در آن گفت: باید از جوان به عنوان سرمایه هایی که هیچ‌وقت بازگشت پذیر نیست استفاده شود.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: جوانان ما در بدترین نوع تربیت باز هم برگشت پذیر هستند و می توانند در این سرزمین نقش ویژه ای را ایفا کنند.

وی تصریح کرد: روحانیون و مداحان امروزه وظیفه دارند همچون نقش تربیتی و موثر قرآن، دست جوانان را بگیرند و راه حسینی را به آنان نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: سنقر از زمان آیت الله بروجری امام جمعه و نماینده ولی فقیه داشته است و این شهر یک شهر عالم دیده ای است.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ذکر امام حسین (ع) اسمی است که خداوند و رسول خدا تعیین کرده لذا باید با احترام از این اسم مبارک استفاده شود نه با تحریف و تلفظ غلط و ناصحیح.

وی اظهار داشت: بزرگان سنقر و کلیایی و استان کرمانشاه از این سرمایه و اخلاق حسینی به جایگاه های والا رسیده اند لذا باید از این منبع برای جوانان استفاده صحیح شود.

این استاد حوزوی ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری به کرمانشاه تشریف آوردند خیلی از زنان و دختران و جوانان بی حجاب گریه می کردند، در این ایام هم مشاهده می شود که چگونه همین قشر برای سید الشهدا خلوص خود را نشان می‌دهند، لذا این قشر هم با ارایه اخلاق حسینی از جانب ما خالص تر در درگاه خداوند و ترویج آن از جانب ما می‌تواند موثر باشد.

وی همچنین گفت: امروز دشمن با نفت و گاز ما کاری ندارد تمرکز اصلیش بر روی فکر و جوانان ما است لذا ما اگر به فکر جوانان نباشیم نفت و گاز را هم از دست خواهیم داد./1400/د102/ب1

ارسال نظرات