۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۶۰۹۶۲
مدیر حوزه علمیه مازندران:

اقدامات خودسرانه، سبب تخریب دین و عزاداری حسینی می شود

اقدامات خودسرانه، سبب تخریب دین و عزاداری حسینی می شود
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: باید از هرگونه اقدامات خودسرانه ای که سبب تخریب چهره دین و عزاداری حسینی می شود به شدت پرهیز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، رعایت اصول و دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری ماه محرم را یک ضرورت عقلی و شرعی دانست.

وی با بیان این که وقتی مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید بر تبعیت آحاد مردم از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید دارند، وظیفه همگان است که از این رهنمودها تبعیت کنند، افزود: بی توجهی به توصیه های بهداشتی موجب به خطر افتادن جان مؤمنان خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسأله عزاداری برای امام حسین(ع) مورد اتفاق نظر همه بزرگان دینی و علما است، خاطرنشان کرد: اما در نحوه برگزاری این مراسم باید همه تابع مصوبات و دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که کسانی که مردم را به برگزاری مراسم عزاداری حسینی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی تشویق می کنند به طور حتم افرادی مغرض و دارای تفکری منحرف هستند، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند تنها مرجعی که هیأت های مذهبی و عزاداران حسینی باید به توصیه های آن توجه کنند ستاد ملی مقابله با کرونای کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که متأسفانه برخی جریان های منحرف در گذشته با ترویج بدعت و خرافه نظیر قمه زنی و امروز نیز با تشویق عدم رعایت توصیه های بهداشتی تنها به دنبال ضربه زدن به دین هستند، خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی و عزاداران حسینی به این حرف های مغرضانه هیچ توجهی نخواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که حفظ سلامت مردم شرط عقل است، بیان داشت: توجه به بهداشت فردی و جمعی در مبانی دینی ما نیز به طور جدی تأکید شده به همین دلیل رعایت اصول بهداشتی در کنار عزاداری برای سید و سالار شهیدان منعی ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با انتقاد از کسانی که طرح دوگانگی مذهب و سلامت را مطرح می کنند، افزود: دین مبین اسلام بیش از سایر ادیان الهی به مسأله سلامت و بهداشت تأکید داشته و دارد و کسانی که تلاش می کنند اذهان عمومی را به سمت دوگانگی مذهب و سلامت سوق دهند، اهداف مغرضانه ای را دنبال می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که هدف و خواسته دشمن ضربه زدن به دین و معارف اهل بیت(ع) است، بیان داشت: ماه محرم و عزاداری میلیونی مسلمانان جهان برای سید و سالار شهیدان همچون تیری زهرآلود بر قلب دشمنان اهل بیت(ع) است به همین دلیل از هر فرصتی برای تضعیف این مراسم با عظمت استفاده می کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که هیأت های مذهبی، مساجد و تکایا امسال رسالت مهمی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: هرآنچه مورد تأکید بزرگان و دلسوزان دین است باید مورد توجه و تأکید عاشقان حسینی قرار گیرد و از هر گونه اقدامات خودسرانه ای که سبب تخریب چهره دین و عزاداری حسینی می شود باید به شدت پرهیز کرد./950/ت310/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
فضای مجازی به حسینیه تبدیل شود.
0
0