۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۶۰۹۷۳
در سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفت؛

تجلیل از ۷ طلبه نخبه در پنجاه و هشتمین همایش جایزه بنیاد البرز

تجلیل از ۷ طلبه نخبه در پنجاه و هشتمین همایش جایزه بنیاد البرز
ارشدی گسترش وقف علمی را سبب شکوفایی استعداد نخبگان و پیشرفت کشور دانست و گفت: امروز در میان ۵۸ نخبه علمی کشور ۷ طلبه تقدیر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز، امروز در همایش ملی نخبگان پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز که بدون حضور مدعوین در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، گفت: جایزه بنیاد البرز، جایزه ای برخاسته از ایمان، انگیزه و اراده و در راستای تقویت روحیه دانش پژوهی جامعه علمی کشور اعطا می شود.

وی افزود: مرحوم البرز 58 سال پیش همه اموال خویش را با تاسیس بنیاد فرهنگی البرز به منظور توسعه فرهنگ علم و دانش و حمایت از دانشمندان، مخترعان، دانشجویان، طلاب و دانش آموختگان برتر کشور وقف کرد تا برای تسکین آلام بشری و ارتقای منزلت و عزت ایران در صحنه های جهانی افتخار کسب شود.

ارشدی با بیان اینکه جامعه کنونی ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به ترویج ایده و افکار مرحوم البرز دارد، عنوان کرد: لازم است خیرین و واقفین در مسیر پیشرفت علمی کشور مشارکت بیشتری داشته باشد تا از این رهگذر شاهد شکوفایی استعداد نخبگان کشور و اعتلای نام ایران اسلامی در جهان باشیم و هدف از برگزاری این همایش نیز همین است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز ادامه داد: بنیاد فرهنگی البرز به عنوان متولی با سابقه ترین جایزه ایران تمام اهتمام خود را بر اجرای این همایش گمارد تا اهداف واقف نیک سرشت بنیاد و ترویج فرهنگ وقف علمی به نحو شایسته از مقام علمی و جایگاه عالمان تجلیل کند به همین منظور این همایش برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بدون حضور مدعوین در سازمان اوقاف برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه گزینش و معرفی منتخبین براساس روال سنوات پیشین و بر مبنای سوابق علمی و اخلاقی افراد صورت گرفته است، گفت: در این همایش از 58 نخبه که 7 نفر آنها طلبه هستند تقدیر به عمل می آید./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات