۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۶۱۱۱۱
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی:

عده ای به نام دین، تیشه به ریشه اسلام ناب و معارف اهل بیت می زنند

عده ای به نام دین، تیشه به ریشه اسلام ناب و معارف اهل بیت می زنند
مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: برخی ها در داخل به نام دین، تیشه به ریشه اسلام ناب و معارف اهل بیت(ع) می زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در جلسه شورای معاونین این مدیریت با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، به نقش مهم حوزویان در تبیین اهمیت قیام عاشورا و مقایسه آن با شرایط امروز جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این که مبلغان دینی و طلاب حوزه های علمیه همچنین باید اهمیت و ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری ها را برای مردم تبیین کنند، افزود: دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) به دنبال تضعیف چهره عزاداری حسینی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که هدف دشمن ضربه زدن به اسلام ناب و اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ دشمنی ها علیه اسلام ناب به شیوه های مختلفی وجود داشته و رسانه های معاند نیز از ماه ها قبل در جهت تخریب و تضعیف مراسم امسال همه توان خود را به کار گرفته اند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی ها در داخل به نام دین، تیشه به ریشه اسلام ناب و معارف اهل بیت(ع) می زنند، بیان داشت: آنچه که امروز برخی مدعیان دینداری به نام دین به برخی افراد ناآگاه ارائه می دهند، در تضاد مبنایی با اصل دین و معارف اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید براین که امروز روحانیت وظیفه دارد شرایط روز جامعه را به خوبی برای مردم تبیین کند، تصریح کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) باید تنها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی همراه باشد و این مسأله مهم را باید حوزویان برای مردم تبیین کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب همه معاونت ها در شرایط خاص کرونایی تأکید کرد و گفت: بحث آموزش غیر حضوری و برنامه ریزی های لازم در این خصوص باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت تشکیل شورای فرق و مذاهب در حوزه علمیه استان تأکید کرد و افزود: باید با بهره گیری از توان و ظرفیتی که حوزه در این خصوص دارد، قدم های مناسبی برای آگاهی بخشی در جامعه برداشته شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به مصاحبه از داوطلبان جدید الورود حوزه علمیه استان در سطح مدارس علمیه بر ضرورت برنامه ریزی به منظور برگزاری طرح میثاق طلبگی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی همچنین با اشاره به قدمت طولانی حوزه علمیه استان بر ضرورت تدوین تاریخ شفاهی حوزه علمیه مازندران تأکید کرد و گفت: باید جایگاه حوزه علمیه استان و همچنین عالمان و فرزاندگان دینی که در این حوزه با قدمت پرورش یافته اند تدوین و در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود همچنین بر ضرورت اجرای تفاهم نامه همکاری حوزه علمیه استان با دادگستری مازندران تأکید کرد./950/پ310/ب1

ارسال نظرات