۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۶۱۱۵۲
رییس بسیج نخبگان و اساتید حوزه مطرح کرد؛

مواضع رهبر انقلاب در قبال کرونا؛ تجلی عقلانیت تشیع

مواضع رهبر انقلاب در قبال کرونا؛ تجلی عقلانیت تشیع
حجت الاسلام والمسلمین نبوی به اشاره به توصیه های رهبری در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، گفت: مواضع و تصمیمات ایشان در مبارزه با کرونا سبب تجلی عقلانیت شیعه در جهان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی رییس بسیج نخبگان و اساتید حوزه علمیه حوزه در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با بیان اینکه گزارشات فراوانی از بیماری پیامبران و ائمه اطهار(ع) در طول تاریخ وجود دارد، عنوان کرد: پیامبران و اهل بیت(ع) که در بالاترین مقام معنوی هستند در موارد این چنینی مانند سایر مردم به مداوا پرداخته و از مقام الهی خود برای دفع بیماری استفاده نمی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) فقط در موارد خاص از قدرت الهی خود استفاده می کردند، اظهار داشت: شیعیان نیز به عنوان پیروان آن حضرات نباید در مسائلی مانند عزاداری در شرایط کرونایی رفتار غیر متعارف از خود نشان بدهند.

رییس بسیج نخبگان و اساتید حوزه علمیه با اشاره به اهمیت دعا و معنویت برای عبور از بحران ها، ابراز کرد: این دعا و معنویت زمانی تأثیرگذار است که با عمل، حرکت و اقتضائات لازم آن همراه شود.

وی با بیان اینکه انجام کارهای غیر عقلانی در دین اسلام مورد مذمت است، خاطرنشان کرد: کسی که بدون بصیرت عمل می کند مانند کسی است که در مسیر اشتباه در حال حرکت است و افزایش سرعت او سبب دوری بیشتر از مقصد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی به توصیه های رهبر انقلاب در تبعیت از دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره کرد و افزود: مواضع رهبر انقلاب و تصمیمات ایشان در مبارزه با ویروس کرونا سبب تجلی عقلانیت شیعه در جهان شده است.

رییس بسیج نخبگان و اساتید حوزه علمیه با بیان این که رفتار غیر متعارف برخی از جریانات افراطی سبب دوری مردم جهان از تشیع می شود، اظهار داشت: این حرکات افراطی جلوه زیبای تشیع در جهان را به مخاطره انداخته است.

وی مکتب تشیع را عجین با ظلم ستیزی دانست و ابراز کرد: کسانی که به نام مکتب اهل بیت(ع) دست به اقدامات غیر عقلانی می زنند اگر در ادعای خود صادق هستند به جای این اقدامات مخرب به کمک شیعیان منطقه که در حال مبارزه با داعش هستند، بشتابند./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات