۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۷
کد خبر: ۶۶۱۲۷۶
پاسخ به شبهات عاشورا؛

چرا پیش از روز عاشورا مراسمات عزاداری آغاز می‌شود؟

چرا پیش از روز عاشورا مراسمات عزاداری آغاز می‌شود؟
مبلغ نخبه دفتر تبلیغات اسلامی گفت: شهادت یاران سیدالشهدا(ع) قبل از روز عاشورا و سیره اهل بیت(ع) در عزاداری برای امام حسین دلیل برپایی مراسمات عزاداری قبل از عاشورا است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صادق گلزاده استاد سطح عالی حوزه در شب اول محرم به سخنرانی با موضوع «پاسخ به شبهات عاشورا» پرداخت و اظهار داشت: شبهات و سؤالات در ارتباط با محرم، عاشورا و قیام امام حسین(ع) و ابعاد گوناگونی مرتبط با این موضوع مطرح است.

وی به تفاوت سؤال و شبهه پرداخت و گفت: سؤال، مجهولی است که ما برای دانستن آن مطرح می کنیم و ساحت سؤال، جویایی دانستن است اما اگر سؤال، شبهه باشد و سؤال کننده خودی از مسلمین و ارادتمندان امام حسین(ع) باشد، آن را مطرح می کند تا شبهه اش رفع شود و از مظلومیت آن حضرت دفاع کند.

استاد سطح عالی حوزه  افزود: سؤالاتی که جریانات وهابیت، مخالفان اسلام و وابسته به استکبار مطرح می کنند، شبهه است.

وی در خصوص شبهه ای مبنی بر عزاداری زودهنگام قبل از روز عاشورا تصریح کرد: یکی از شبهات مطرح در خصوص عزاداری برای سیدالشهدا(ع) این است که چرا قبل از عاشورا عزاداری می کنید، در صورتی که امام حسین(ع) در روز عاشورا به شهادت رسیدند؟ حادثه عاشورا که اوج بحران جریان کربلا بود، ماه ها قبل از عاشورا و در راه مکه تا کربلا شروع شد؛ کربلای جغرافیایی به تنهایی مطرح نیست و کسانی که در راه عاشورا شهید شدند، شهدای جریان کربلا هستند؛ آیا ما برای مسلم بن عقیل، هانی بن عروه و... قبل از نهضت عاشورا به معنای روز عاشورا شهید شدند، داغدار نیستیم؟ ما از روز اول محرم، بلکه قبل از آن عزادار هستیم.

حجت الاسلام گلزاده با بیان این که فعل و قول اهل بیت(ع) برای ما حجت قطعی است، اظهار داشت: پاسخ دوم این است که باید سیره اهل بیت(ع) در عزاداری را مطالعه کنیم؛ امام رضا(ع) می فرمایند که از ابتدای محرم، عزا و ماتم پدرم را فرا می گرفت و مجلس عزا برپا می کرد و در روز عاشورا ماتم و عزای پدرم اوج می گرفت./822/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید.
0
0