۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۶۶۱۳۱۴
آیت الله خاتمی تاکید کرد؛

ضرورت تقویت روضه‌های خانگی

ضرورت تقویت روضه‌های خانگی
امام جمعه موقت تهران بر ضرورت تقویت روضه های خانگی تاکید کرد و برپایی این روضه ها را عنایت الهی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، در دومین شب از دهه ماه محرم در فضای آزاد مسجد جامع نظام مافی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: از مباحث تحلیلی بسیار مفید شناخت عناصر اصلی نهضت امام حسین(ع) است.

وی یکی از عناصر اصلی نهضت عاشورا را عنصر عقیده بیان کرد و ادامه داد: کربلا تولید شده عقیده بود؛ رفتارهای آدمی نتیجه باورهای او است.

آیت الله خاتمی خشوع در برابر خداوند را نتیجه شناخت و معرفت آدمی نسبت به خداوند متعال دانست و ابراز کرد: انسان اگر خداوند را بشناسد هرگز مرتکب گناه و معصیت نمی شود چون می داند که باری تعالی همه اعمال آدمی را مشاهده می کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام حسین(ع) نیز همچون پدر گرامی‌شان قرآن ناطق هستند، اظهار داشت: وجه شباهات زیادی بین قرآن کریم و اباعبدالله الحسین(ع) هست؛ قرآن کریم برای همه زمان ها تازگی و طراوت دارد عزاداری امام حسین(ع) نیز چنین است.

وی افزود: از پیش از انقلاب همواره علما در منابر خودشان نهضت امام حسین(ع) را تحلیل می کردند و مرگ با عزت را به از زیست ذلیلانه بیان می دانستند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه قرآن کریم دارای ظاهر و باطن است، عنوان کرد: آیات قرآن کریم بسیار عمیق است؛ نهضت سالار شهیدان نیز دارای عناصر عمیقی چون عقیده، مقاومت، امر به معروف و نهی از منکر، عزت و ذلت ناپذیری، امتحان، بصیرت، ایثار و ... است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نهضت امام حسین(ع) دریا است بر همین اساس وقتی درباره نهضت عاشورا تحقیق می شود مطالب نوی و جدیدی به دست می آید.

وی به ضرورت تقویت روضه های خانگی اشاره و خاطرنشان کرد: برپایی روضه امام حسین(ع) عنایت الهی است که نباید نسبت به آن بی توجه بود./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات