۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۶۶۱۲۸۳
حکایتی زیبا از عنایت سیدالشهدا به یک طلبه فقیر؛

روضه خوانی که نوکری‌اش به دست امام حسین امضا شد

روضه خوانی که نوکری‌اش به دست امام حسین امضا شد
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان از ماجرای زندگی سخت و فقیرانه یک طلبه روضه خوان و عنایت ابا عبدالله الحسین(ع) به او می‌گوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، نخستین روز از ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) در ورزشگاه آیت‌الله سعیدی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: نگاه کریمانه داشتن انسان را در ترک گناه و انجام عبادات یاری می‌کند.

وی افزود: نگاه کریمانه کارساز است و انسان را در کنار اهل‌بیت(ع) حفظ می کند و به آدمی نیرو می‌دهد تا با تقوا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان مرحوم آخوند ملاعلی را از مقربان درگاه الهی و مراجع تراز اول دوره خویش معرفی و عنوان کرد: همواره در دیدارهایی که وی داشتم مطالب مهمی را در خصوص مباحث دنیوی، اخروی و دینی بیان می‌فرمود و زمانی که نام امام حسین(ع) می‌آمد همانند ابر بهار می‌گریست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: روزی به محضر مرحوم آخوند ملاعلی رسیدم و در میان صحبت‌هایی که داشتیم خاطره‌ای از دوران طلبگی‌اش برایم نقل کرد که بسیار جالب بود، آن مرحوم می‌گفت در یکی از روزها که درب حجره‌اش باز بود مردی وارد و درخواست می کند تا چند روزی مهمانش باشد و او نیز می پذیرد.

وی افزود: مرحوم ملا علمی می گفت شب‌ هنگام او را مرد الهی و تهجد شبانه یافتم و از اینکه خداوند چنین مهمانی را روزی من کرده بود بسیار خوشحال و شاکر بودم و در صحبتی که با یکدیگر داشتیم این مهمان ماجرای جالبی را تعریف کرد و گفت در شهر ما تبریز روضه‌ خوانی زندگی می‌کند که او را همه به‌عنوان «شیخ حسین نوکر امام حسین» می‌شناسند و چون شما طلبه هستید و می‌خواهید منبر بروید خوب است که ماجرای این روضه‌خوان را بدانید.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اضافه کرد: شیخ حسین درآمد بسیار کم و زندگی سختی داشت و به خاطر همین وضعیت همیشه مورد سرزنش همسر قرار می‌گرفت تا اینکه در یکی از روزها که شب عید بود همسرش به او می‌گوید چه کسی به تو گفته نوکر امام حسین(ع) باشی چرا بنا، نجار و ... نمی شوی؛ همان شب این روضه‌ خوان دل‌شکسته در عالم رؤیا امام حسین(ع) را خواب می‌بیند که با نظر کریمانه به او می‌فرمایند از امشب تو نوکر ما هستی.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حاکم شهر نیز به همراه همسرش همان شب خواب می‌بینند که امام حسین(ع) می‌فرمایند فردا نوکر حسین را برای روضه‌خوانی بخوانید؛ همان روز اول عید حاکم دستور می‌دهد شیخ حسین بیاید و برای بزرگان شهر که برای عرض تبریک به دیدار حاکم آمده بودند روضه بخواند؛ از آن پس بود که شیخ حسین مورد احترام عام و خاص قرار گرفت بنابراین نوکران امام حسین(ع) بسیار محترم هستند و این نوکری بزرگ‌ترین افتخار است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) به جامعه شیعه نظر کریمانه‌ دارند، عنوان کرد: اگر این نظر کریمانه نبود کسی نمی‌توانست در برابر سیل مخرب مکتب‌های ابلیسی منحرف و غرق نشود بنابراین امام حسین(ع) به عزاداران و نوکران حسینی نگاه و عنایت خاص دارند./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
مطلب جالب بود.
تیتر ضعیف بود.
0
0